Vanaf 3 maart zijn de showrooms op afspraak te bezoeken | Wij staan voor u klaar MAAK EEN AFSPRAAK

Service & Contact - hoe kunnen wij u helpen?

COVID-19 - Wij staan voor u klaar, maar op gepaste afstand

HARTELIJK WELKOM BIJ PEUGEOT

De gezondheid en het welzijn van u en onze medewerkers staan voorop. Daarom hebben wij samen met alle Peugeot-dealers de nodige voorzorgsmaatregelen getroffen, daarbij hanteren wij alle richtlijnen van het RIVM.

De werkplaatsen van alle  dealerbedrijven blijven open en wij staan ook nu voor u klaar. Voor een onderhoudsbeurt of APK, maar ook voor een reparatie of bandenwissel. Helaas is een fysiek bezoek aan onze showrooms momenteel niet mogelijk. Vanaf 3 maart 2021 is het weer mogelijk om op afspraak langs te komen in de showroom. Deze afspraak moet wel minimaal vier uur van tevoren zijn gemaakt. Ook blijven alle basisregels van kracht.

Interesse in een nieuwe of gebruikte Peugeot? Neem telefonisch contact op met uw Peugeot dealer voor de mogelijkheden of kijk rond in onze online showrooms. Bovendien kunt u ook volledig online de nieuwste Peugeot modellen samenstellen én bestellen via Peugeot Private Lease

MEEST GESTELDE VRAGEN OVER BESCHIKBARE SERVICES

  • KLIK OM MEER TE LEZEN

1-  Ik heb niet-dringende werkzaamheden om uit te laten uitvoeren aan mijn auto. Ondanks alle getroffen maatregelen bij de erkend reparateur wil ik mijn afspraak wijzigen. Hoe kan ik dit doen?

  • Neem rechtstreeks contact op met uw Peugeot Erkend Reparateur.
  • Wijzig uw afspraak direct online vanuit de bevestigingsmail die u heeft ontvangen.

2 Welke soorten werkzaamheden kunnen in de werkplaats worden uitgevoerd tijdens de komende periode?

Ons netwerk heeft alle maatregelen getroffen om u op een veilige manier te ontvangen. Dat betekent dat alle gebruikelijke werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd; onderhoud, reparatie en APK. Hoewel het op dit moment niet het geval is, zou het zo kunnen zijn dat een Erkend Reparateur door uitval van medewerkers prioriteit moet geven aan urgente reparaties.

3   Zijn de werkplaatsen open voor alle klanten?

Ja. Of u nu een zakelijke klant of een particulier bent, wij zorgen ervoor dat u op een veilige manier uw auto aan ons kunt toevertrouwen.

4   Mijn auto maakt deel uit van een terugroepcampagne. Moet ik een afspraak maken?

Ja. Dit raden wij u ten zeerste aan, zeker in het geval dit een veiligheidsactie betreft. Uw veiligheid is onze prioriteit.

5   Is Pechhulp nog actief?

Ja, we houden deze service actief. Heeft u pech en wilt u contact met ons opnemen, bel ons dan via het nummer 0800 023 17 33. Let op, de voorwaarden voor Peugeot Assistance blijven ongewijzigd. Zo blijft Peugeot Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud. De voorwaarden vindt u hier.

6  Wanneer ik te laat ben voor het fabrieksvoorgeschreven onderhoud, zal ik dan ook mijn fabrieksgarantie verliezen?

Nee, indien u door de coronacrisis niet in de gelegenheid bent om de Erkend Reparateur te bezoeken, zal er een tolerantie voorzien worden van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt). Let op, dit geldt niet voor APK. Hiervoor blijven de voorschriften vanuit het RDW leidend. Ook voor Pechhulp blijven de voorwaarden ongewijzigd. Zo blijft Peugeot Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud. Het volledige overzicht van de voorwaarden voor Peugeot Assistance vindt u hier.

7 Hoe zorg ik voor mijn auto als deze lang stilstaat?

Zelfs als uw auto lang heeft stilgestaan, heeft deze speciale aandacht nodig om u een soepele herstart te kunnen garanderen.

Wenst u een gezond interieur?
Geef de voorkeur aan zeepwater boven hydroalcoholische gel. Maar laat voor een oplossing die echt ontsmettend is, uw auto over aan Peugeot Service. Wij gebruiken producten die aangepast zijn aan de materialen in uw auto en waarvan de schimmel- en bacteriedodende werking door onze technische en medische experts is goedgekeurd. Voor meer informatie kunt u onze Veiligheid & Hygiëne aanbod raadplegen.

Wenst u een goede werking van uw accu te behouden?
Voor voertuigen met een benzine-, diesel- of hybridemotor raden wij u aan om minstens iedere twee weken 30 of 2x 15 minuten te rijden. U kunt ook uw motor stationair laten draaien met minimaal stroomverbruik en enkel de dimlichten aan, minstens 2x 15 minuten per 2 weken. De uitlaatgassen van de diesel- en benzinemotoren bevatten koolmonoxideconcentraties. Laat daarom de motor op een goed geventileerde plaats draaien!

Maakt u zich zorgen over uw banden?
Als uw auto voor een langere periode stilstaat, kan dit leiden tot vervorming van uw banden. Door regelmatig met de auto te rijden kan dit worden voorkomen. We raden u ook aan om de druk van uw banden, inclusief reservewiel, regelmatig te controleren.

Is uw auto bedekt met stof?
Gebruik niet direct uw ruitenwissers om uw voorruit te ontdoen van stof, maar reinig het voorruit eerst met water. Onze werkplaatsen staan uiteraard tot uw beschikking om de staat van uw ruitenwissers te controleren.

Heeft u een elektrische auto?
Laat deze niet continu aangesloten. Houd het niveau van de accu tussen 25% en 50%. Om het niveau van de accu te controleren, raadpleegt u uw MyPeugeot-app of het dashboard van uw auto.

Vraagt u zich nog steeds af waarom u uw auto in deze periode van stilstand regelmatig moet starten?
Naast de eerder genoemde punten kunt u door uw auto te starten ook het niveau van de olie, de koel- en de remvloeistof controleren en uw airco enkele minuten laten draaien om de ontwikkeling van bacteriën te voorkomen.

Moet u uw auto buiten parkeren tijdens stilstand?
Laat hem niet onder bomen staan waar deeltjes, takken en vogeluitwerpselen op uw auto kunnen vallen. De uitwerpselen zijn zeer corrosief en kunnen na verloop van tijd uw lakwerk onherstelbaar aantasten. Laat ze niet drogen en was uw auto regelmatig.

Na een periode van stilstand kunt u het beste contact opnemen met uw Peugeot Erkend Reparateur. Deze kan u adviseren en uw auto reinigen en beschermen.

MAATREGELEN EN MOGELIJKHEDEN

De Peugeot-dealers volgen de richtlijnen van het RIVM en de GGD:

  • Wij hanteren contactloos begroeten en zorgen we voor een minimaal risico door afstandi te houden en hygiëneregels na te leven.
  • Onze werkplaatsmedewerkers dragen beschermende kleding en handschoenen.
  • Alle apparatuur wordt extra gereinigd en verhoogde schoonmaakfrequentie van werk- en ontvangstruimten, met specifieke aandacht voor de balies, pinapparaten, deurklinken etc.
  • Ook als we aan uw auto werken nemen we alle voorzorgsmaatregelen in acht. Zo werken we met stuur- en stoelhoezen en desinfecterende middelen.
  • We zien er uiteraard streng op toe dat medewerkers thuis blijven bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn en/of koorts.

Wij zijn er voor u, maar op gepaste afstand

  • Thuislevering: heeft u een nieuwe auto besteld en wordt deze binnenkort geleverd? In overleg met uw dealer kan ervoor worden gekozen voor aflevering aan huis. Neem hiervoor contact op met uw Peugeot-dealer om een afspraak te maken.

  • Reparatie & onderhoud: gedurende komende periode kunt u nog steeds terecht in onze werkplaatsen om uw auto te kunnen onderhouden. Er zijn meer dan voldoende onderdelen op voorraad om uw reparatie en onderhoud uit te kunnen voeren.

  • Proefrit aan huis: wilt u de rijbeleving van Peugeot ervaren? Bij de meeste Peugeot dealers is dit nog steeds mogelijk. U kunt momenteel niet langskomen, maar u kunt er wel voor kiezen om vanaf uw woonlocatie de proefrit te starten. Neem hiervoor contact op met uw Peugeot-dealer om een afspraak te maken.

  • Contactloos bestellen: via Peugeot Private Lease kunt u uw auto volledig online samenstellen en bestellen. Vervolgens kan uw Peugeot voor de deur worden afgeleverd.

PROEFRIT AAN HUIS

Zo kunt u alsnog de rijbeleving van Peugeot ervaren

Nieuwe Peugeot 208 – Nieuwe compacte auto met sportieve voorzijde

Wilt u de rijbeleving van Peugeot ervaren? Dit is nog steeds mogelijk. U kunt ervoor kiezen om vanaf uw woonlocatie de proefrit te starten.

Voor een proefrit aan huis kunt u contact opnemen met uw dealer of het online proefritformulier invullen. Hier kunt u aangeven dat u interesse heeft in een proefrit aan huis. In overleg met uw dealer zal de auto naar de door u gekozen locatie worden gebracht, zodat u vervolgens de proefrit kunt maken. 

ANDERE CONTACTMOGELIJKHEDEN

n

Postadres

Peugeot Nederland N.V.
T.a.v. de afdeling Klantenservice
Postbus 12420 1100 AK Amsterdam
KvK: Utrecht, 30068414

neem contact op

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om altijd als eerste op de hoogte te zijn van nieuws en interessante weetjes over Peugeot.