PEUGEOT PLUG-IN HYBRIDE TECHNOLOGIE

Hoe werkt een plug-in hybride auto?

Hoe werkt een plug-in hybride auto?

  • PLUG-IN HYBRIDE TECHNOLOGIE
  • EMP2 PLATFORM
  • MOTOREN
  • TRACTIEBATTERIJ
  • RIJPLEZIER

De voordelen van de elektrische modus

De 5 "Nullen"

image
 
0 RUIS
image
 
0 X SCHAKELEN
image
 
0 TRILLINGEN
image
 
0 CO2 -UITSTOOT
image
 
0 BRANDSTOFGEUR

De technologie van plug-in hybride auto's

PEUGEOT TECHNOLOGIE PLATEFORME EMP2

EMP2 PLATFORM

Het nieuwe EMP2 platform (Common Modular Platform) is ontwikkeld om de componenten, die specifiek zijn voor elke energie, perfect te integreren zonder dat je concessies hoeft te doen op de prestaties.

 

peugeot PLUG-IN HYBRIDE-motor
PEUGEOT HYBRID4-motor

HYBRIDE MOTOR

Een combinatie van een elektro- en benzinemotor

Optimale en vloeiende overgangen
Om af te wisselen tussen de elektrische en benzinemotoren, wordt de koppelvormer bij plug-in hybride auto's met een verbrandingsmotor vervangen door een natte lamellenkoppeling. Dit zorgt voor een stijging in kracht van 60 Nm en een groter reactievermogen.

Elektrische achterwielophanging
Op de HYBRID4-uitvoering is de multilink-achteras uitgerust met een 110 pk / 80 kW elektromotor voor vierwielaandrijving, zonder dat het invloed heeft op het interieur.
Benzinemotor
De 1,6L PureTech-motor is aangepast met een startdynamo en een specifiek koelfrontpaneel. De motor ontwikkelt 180 pk op hybride en 200 pk op HYBRID4 uitvoeringen.

Nieuwe elektrische, automatische transmissie
De PureTech-motor in plug-in hybride auto's is gecombineerd met de nieuwe e-EAT8 8-traps, automatische transmissie. In combinatie met de transmissie ontwikkeld de elektromotor 100 pk / 80 kW op de vooras.
PEUGEOT TECHNOLOGIE HYBRIDE BATTERIE

TRACTIEBATTERIJ

De lithium-ion hoogspanningstractiebatterij (300 V) bevindt zich onder de achterbank bij zowel de HYBRID als de HYBRID4 (4WD) auto's. Deze tractiebatterij heeft een capaciteit tussen 11,8 kWh(i) Voor plug-in hybrides 508 en 508 SW en 13,2 kWh(i) Voor plug-in hybride 3008  . Gedurende acht jaar of 160.000 km biedt het garantie op een minimale laadcapaciteit van 70%.

Elektrisch rijden kan tot 135 km/u, voordat de verbrandingsmotor het overneemt. Daarom zijn dagelijkse ritten in de stad altijd in de volledig elektrische modus, om zo de CO2-uitstoot te optimaliseren.

 

PEUGEOT PLUG-IN HYBRID e-SAVE
PEUGEOT plug-in hybrid actieradiusmeter
PEUGEOT 508 Hybrid rijpositie

Hernieuwd rijplezier

Nieuwe remfunctie
In plug-in hybride auto's is het mogelijk om een unieke remfunctie te activeren. Niet alleen kan de auto worden afgeremd zonder de rem in te trappen, maar de tractiebatterij wordt ook opgeladen wanneer je bijvoorbeeld bergaf rijdt.

Nieuwe e-SAVE functie
Met de e-SAVE functie kun je bepalen hoe je plug-in hybride auto een reserve elektrische energie gebruikt. Hierdoor kun je bijvoorbeeld een reserve elektrische energie aanhouden in afwachten van een gebied met beperkingen.

i-Cockpit
De i-Cockpit van Peugeot geeft je inzicht in alle rij informatie en is volledig configureerbaar en aanpasbaar. Daarnaast toont het aan weerszijden van het instrumentenpaneel twee meters, een voor brandstof en een voor de elektriciteit. Onder deze meters wordt de beschikbaar actieradius in kilometers aangegeven.


De vermogensmeter voor elektriciteit geeft drie zones weer:

  • ECO voor energiezuinig rijden
  • POWER voor dynamisch rijden
  • CHARGE voor energieterugwinning

Digitale instrumentenpaneel

Tijdens het opladen van je plug-in hybride auto toont het instrumentenpaneel de herstelde actieradius, de herstelde oplaadverhouding, de oplaadsnelheid en de resterende tijd voor een volledige opladen.


Het touchscreen biedt ook toegang tot:

  • De energiestroompagina die de status van het hybridesysteem toont
  • Verschillende laadpunten in de omgeving
  • De actieradius van de volledig elektrische modus
  • De totale actieradius van de elektrische en de verbrandingsmotor
Om meer te weten te komen over de wereld van elektrische auto's
HYBRIDE AUTO OPLADEN
ELEKTRISCHE TECHNOLOGIE
Footer
  • ZOEK EEN VESTIGING
  • MY PEUGEOT APP
  • CONTACT
  • NIEUWSBRIEF
ONZE MODELLEN
  • Peugeot Sport Engineered
  • Elektrische modellen
  • Plug-in hybride modellen
  • Hybride modellen
  • Stadsauto
  • SUV
  • Hatchback & Sedan
  • Stationwagen
  • Bestelauto's
  • Omgebouwde voertuigen
  • Zakelijke modellen
  • Oude Peugeot modellen
HANDIGE LINKS
  • Bestel uw Peugeot online
  • Online taxatie
  • Stel uw auto samen
  • Vraag een brochure aan
  • Vraag een offerte aan
  • Boek een proefrit
  • Certificaat van overeenstemming
  • Opladen
  • Actieradius
SERVICES & ONDERHOUD
  • Maak een werkplaatsafspraak
  • Bereken je onderhoudskosten
  • Peugeot Assistance
  • Peugeot service store
  • Peugeot accessoires
  • Instructieboekje
  • Onderhoud en reparatie
ANDERE WEBSITES
  • PEUGEOT Lifestyle
  • PEUGEOT fietsen
  • PEUGEOT Motocycles
  • PEUGEOT Occasions
  • Free2Move
  • Disclaimer
  • Privacy Policy
VOLG PEUGEOT
Peugeot Nederland
  • Privacybeleid
  • Disclaimer
  • Cookievoorkeuren
  • Cookies
  • Toegankelijkheid
  • Vacatures

De werkelijke brandstofverbruik- en CO₂-emissiewaarden, alsook de actieradius van geëlektrificeerde modellen, kunnen sterk verschillen en variëren afhankelijk van de gebruiksomstandigheden en verschillende factoren zoals: optionele uitrusting, omgevingstemperatuur, rijstijl, snelheid, totaal gewicht van het voertuig, gebruik van bepaalde apparatuur (airconditioning, verwarming, radio, navigatie, verlichting, enz.), type en staat van de banden, wegomstandigheden, externe klimatologische omstandigheden, enz. Deze waarden zijn indicatief en dienen uitsluitend ter informatie. Ze vormen geen garanties voor de prestaties onder alle omstandigheden. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.