SERVICE & CONTACT - HOE KUNNEN WIJ JE HELPEN?
HARTELIJK WELKOM BIJ PEUGEOT
Wij staan altijd voor je klaar. Voor een onderhoudsbeurt of APK, maar ook voor een reparatie of bandenwissel. Wij kijken ernaar uit jou persoonlijk te ontvangen voor de échte Peugeot beleving.
Vragen over je huidige Peugeot, onderhoud of reparatie? Onze klantenservice is bereikbaar op:
0800-7384368 (kosteloze service, ma – vrij van 08.30 – 17.30 uur).
Interesse in een nieuwe of gebruikte Peugeot? Dan zijn er verschillende contactmogelijkheden. We zijn je graag van dienst met advies over de aanschaf van een nieuwe Peugeot op 0800 0200133 (gratis), of start een chat (ma – vrij van 09.00 – 17.30 uur).
Óf neem telefonisch contact op met jouw Peugeot dealer voor de mogelijkheden.
Bovendien kun je ook volledig online de nieuwste Peugeot modellen samenstellen én bestellen via Peugeot Private Lease.
HARTELIJK WELKOM BIJ PEUGEOT
PEUGEOT KLANTENSERVICE
Vragen over je huidige Peugeot, onderhoud of reparatie?
Onze klantenservice is bereikbaar op:
0800-7384368 (i) Gratis service, ma – vrij van 09.00 – 18.00 uur.
Of start een chat (ma – vrij van 09.00 – 18.00 uur).
De Peugeot-vestiging helpt jou uiteraard ook met alle plezier.
Neem telefonisch contact op met jouw Peugeot-vestiging voor de mogelijkheden.
PEUGEOT KLANTENSERVICE
Vragen over je huidige Peugeot, onderhoud of reparatie?
Onze klantenservice is bereikbaar op:
0800-7384368 (i) Gratis service, ma – vrij van 09.00 – 18.00 uur.
Of start een chat (ma – vrij van 09.00 – 18.00 uur).
De Peugeot-vestiging helpt jou uiteraard ook met alle plezier.
Neem telefonisch contact op met jouw Peugeot-vestiging voor de mogelijkheden.
HARTELIJK WELKOM BIJ PEUGEOT
De gezondheid en het welzijn van jou en onze medewerkers staan voorop. Daarom hebben wij samen met alle Peugeot-dealers de nodige voorzorgsmaatregelen getroffen, daarbij hanteren wij alle richtlijnen van het RIVM..
De werkplaatsen van alle dealerbedrijven zijn open en wij staan ook nu voor je klaar. Voor een onderhoudsbeurt of APK, maar ook voor een reparatie of bandenwissel. Onze showrooms zijn open en wij kijken ernaar uit jou persoonlijk te ontvangen voor de échte Peugeot beleving.
Interesse in een nieuwe of gebruikte Peugeot? Neem telefonisch contact op met jouw Peugeot dealer voor de mogelijkheden of kijk rond in onze online showrooms. Bovendien kun je ook volledig online de nieuwste Peugeot modellen samenstellen én bestellen via Peugeot Private Lease.
MAATREGELEN EN MOGELIJKHEDEN
De Peugeot-dealers volgen de richtlijnen van het RIVM en de GGD:
- Wij hanteren contactloos begroeten en zorgen we voor een minimaal risico door afstand te houden en hygiëneregels na te leven.
- Onze werkplaatsmedewerkers dragen beschermende kleding en handschoenen.
- Alle apparatuur wordt extra gereinigd en verhoogde schoonmaakfrequentie van werk- en ontvangstruimten, met specifieke aandacht voor de balies, pinapparaten, deurklinken etc.
- Ook als we aan uw auto werken nemen we alle voorzorgsmaatregelen in acht. Zo werken we met stuur- en stoelhoezen en desinfecterende middelen.
- We zien er uiteraard streng op toe dat medewerkers thuis blijven bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn en/of koorts.
Wij zijn er voor u, maar op gepaste afstand
- Thuislevering: heb je een nieuwe auto besteld en wordt deze binnenkort geleverd? In overleg met jouw dealer kan ervoor worden gekozen voor aflevering aan huis. Neem hiervoor contact op met jouw Peugeot-dealer om een afspraak te maken.
- Reparatie & onderhoud: gedurende komende periode kun je nog steeds terecht in onze werkplaatsen om jouw auto te kunnen onderhouden. Er zijn meer dan voldoende onderdelen op voorraad om jouw reparatie en onderhoud uit te kunnen voeren.
- Proefrit aan huis: wil je de rijbeleving van Peugeot ervaren? Bij de meeste Peugeot dealers is dit nog steeds mogelijk. Je kunt momenteel niet langskomen, maar je kunt er wel voor kiezen om vanaf jouw woonlocatie de proefrit te starten. Neem hiervoor contact op met jouw Peugeot-dealer om een afspraak te maken.
- Contactloos bestellen: via Peugeot Private Lease kun je jouw auto volledig online samenstellen en bestellen. Vervolgens kan jouw Peugeot voor de deur worden afgeleverd.
Proefrit aan huis
Ervaar de rijbeleving van Peugeot
Meestgestelde vragen over beschikbare services
- Neem rechtstreeks contact op met jouw Peugeot Erkend Reparateur.
- Wijzig jouw afspraak direct online vanuit de bevestigingsmail die je hebt ontvangen.
2 Welke soorten werkzaamheden kunnen in de werkplaats worden uitgevoerd tijdens de komende periode?
Ons netwerk heeft alle maatregelen getroffen om je op een veilige manier te ontvangen. Dat betekent dat alle gebruikelijke werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd; onderhoud, reparatie en APK. Hoewel het op dit moment niet het geval is, zou het zo kunnen zijn dat een Erkend Reparateur door uitval van medewerkers prioriteit moet geven aan urgente reparaties.
3 Zijn de werkplaatsen open voor alle klanten?
Ja. Of je nu een zakelijke klant of een particulier bent, wij zorgen ervoor dat je op een veilige manier jouw auto aan ons kunt toevertrouwen.
4 Mijn auto maakt deel uit van een terugroepcampagne. Moet ik een afspraak maken?
Ja. Dit raden wij je ten zeerste aan, zeker in het geval dit een veiligheidsactie betreft. Jouw veiligheid is onze prioriteit.
5 Is Pechhulp nog actief?
Ja, we houden deze service actief. Heb je pech en wilt u contact met ons opnemen, bel ons dan via het nummer 0800 023 17 33. Let op, de voorwaarden voor Peugeot Assistance blijven ongewijzigd. Zo blijft Peugeot Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud. De voorwaarden vind je hier.
6 Wanneer ik te laat ben voor het fabrieksvoorgeschreven onderhoud, zal ik dan ook mijn fabrieksgarantie verliezen?
Nee, indien je door de coronacrisis niet in de gelegenheid bent om de Erkend Reparateur te bezoeken, zal er een tolerantie voorzien worden van 2 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt). Let op, dit geldt niet voor APK. Hiervoor blijven de voorschriften vanuit het RDW leidend. Ook voor Pechhulp blijven de voorwaarden ongewijzigd. Zo blijft Peugeot Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud. Het volledige overzicht van de voorwaarden voor Peugeot Assistance vindt u hier.
7 Hoe zorg ik voor mijn auto als deze lang stilstaat?
Zelfs als jouw auto lang heeft stilgestaan, heeft deze speciale aandacht nodig om je een soepele herstart te kunnen garanderen.
Wenst u een gezond interieur?
Geef de voorkeur aan zeepwater boven hydroalcoholische gel. Maar laat voor een oplossing die echt ontsmettend is, jouw auto over aan Peugeot Service. Wij gebruiken producten die aangepast zijn aan de materialen in jouw auto en waarvan de schimmel- en bacteriedodende werking door onze technische en medische experts is goedgekeurd. Voor meer informatie kun je onze Veiligheid & Hygiëne aanbod raadplegen.
Wenst u een goede werking van uw accu te behouden?
Voor voertuigen met een benzine-, diesel- of hybridemotor raden wij je aan om minstens iedere twee weken 30 of 2x 15 minuten te rijden. Je kunt ook uw motor stationair laten draaien met minimaal stroomverbruik en enkel de dimlichten aan, minstens 2x 15 minuten per 2 weken. De uitlaatgassen van de diesel- en benzinemotoren bevatten koolmonoxideconcentraties. Laat daarom de motor op een goed geventileerde plaats draaien!
Maakt u zich zorgen over uw banden?
Als jouw auto voor een langere periode stilstaat, kan dit leiden tot vervorming van jouw banden. Door regelmatig met de auto te rijden kan dit worden voorkomen. We raden je ook aan om de druk van uw banden, inclusief reservewiel, regelmatig te controleren.
Is uw auto bedekt met stof?
Gebruik niet direct jouw ruitenwissers om uw voorruit te ontdoen van stof, maar reinig het voorruit eerst met water. Onze werkplaatsen staan uiteraard tot jouw beschikking om de staat van jouw ruitenwissers te controleren.
Heeft u een elektrische auto?
Laat deze niet continu aangesloten. Houd het niveau van de accu tussen 25% en 50%. Om het niveau van de accu te controleren, raadpleeg je MyPeugeot-app of het dashboard van jouw auto.
Vraag je je zich nog steeds af waarom je jouw auto in deze periode van stilstand regelmatig moet starten?
Naast de eerder genoemde punten kun je door jouw auto te starten ook het niveau van de olie, de koel- en de remvloeistof controleren en jouw airco enkele minuten laten draaien om de ontwikkeling van bacteriën te voorkomen.
Moet je jouw auto buiten parkeren tijdens stilstand?
Laat hem niet onder bomen staan waar deeltjes, takken en vogeluitwerpselen op jouw auto kunnen vallen. De uitwerpselen zijn zeer corrosief en kunnen na verloop van tijd jouw lakwerk onherstelbaar aantasten. Laat ze niet drogen en was jouw auto regelmatig.
Na een periode van stilstand kun je het beste contact opnemen met jouw Peugeot Erkend Reparateur. Deze kan je adviseren en jouw auto reinigen en beschermen.
EEN VESTIGINGSCHAP STARTEN IN NEDERLAND?
Wens je een Peugeot-vestigingschap of een Peugeot erkend reparateurschap te beginnen in Nederland en wil je daar de benodigde informatie over ontvangen? Neem dan s.v.p. contact op met psanl-no@mpsa.com