PEUGEOT i-Cockpit

PEUGEOT i-Cockpit: 10 jaar jong en 10 miljoen gebruikers wereldwijd!

The PEUGEOT i-Cockpit is een innovatief en exclusief concept van Peugeot. Dit jaar vieren we de tiende verjaardag van deze innovatie die bijna 10 miljoen klanten wereldwijd dagelijks een ongeëvenaarde rijervaring biedt.

Verschillende klantonderzoeken in Europa en China tonen aan dat gebruikers PEUGEOT i-Cockpit enorm waarderen. Het concept is daarom een markant en belangrijk onderdeel geworden van alle auto's die wij ontwerpen.
 
2012: de PEUGEOT i-Cockpit
2012: de PEUGEOT i-Cockpit wordt voor het eerst gepresenteerd in de PEUGEOT 208
Met de eerste generatie van de PEUGEOT 208 brengt PEUGEOT een revolutie teweeg: voor het eerst in de geschiedenis van de auto ondergaat de bestuurdersstoel een ware transformatie.

Met i-Cockpit introduceert Peugeot een compacter stuur, rij-informatie op ooghoogte en een centraal touchscreen.
ONTDEK DE PEUGEOT i-Cockpit
2016: PEUGEOT i-Cockpit
2016 : De tweede generatie PEUGEOT i-Cockpit treedt toe tot het digitale tijdperk
Peugeot i-Cockpit verbetert de rijsensatie en wordt voortdurend verbeterd. In 2016 worden de tweede generatie Peugeot 3008 en Peugeot 5008 uitgerust met een vernieuwde versie, voorzien van een 12,3 inch infotainmentdisplay dat volledig kan worden aangepast en gepersonaliseerd.

Onder het centrale touchscreen zijn schakelaars geplaatst waarmee gebruikers essentiële functies nog sneller kunnen gevruiken. De 208 wordt in 2019 uitgerust met de tweede generatie van Peugeot i-Cockpit.

2021-2022: PEUGEOT i-Cockpit - nog beter met i-Connect.

PEUGEOT i-Cockpit gaat nog een stap verder in de nieuwe Peugeot 308 (2021) en 408 (2022) met de introductie van het nieuwe i-Connect infotainmentsysteem en een nieuw compact stuurwiel dat de handen van de bestuurder kan detecteren met behulp van diverse rijhulpmiddelen en aanraakgevoelige i-toggles. De i-toggles zijn naar eigen inzicht te configureren voor de bediening van de airconditioning, telefooncontacten, radiostations en om applicaties te starten.
 
de PEUGEOT i-Cockpit.

Een blik in de toekomst van de PEUGEOT i-Cockpit

"Het avontuur van de Peugeot i-Cockpit is pas net begonnen. De i-Cockpit moet altijd intuïtief en dynamisch werken en uitgroeien tot een icoon: dat zijn onze belangrijke doelstellingen", legt Bertrand Rapatel uit, PEUGEOT's Director of Interior Design. "PEUGEOT loopt voorop op dit gebied, dus aan ons de taak om vooruitstrevend en innovatief te blijven. Alleen dan wordt i-Cockpit echt iconisch!"
De PEUGEOT i-Cockpit-ervaring

De PEUGEOT i-Cockpit-ervaring door de ogen van onze gebruikers

We waren enorm benieuwd: hoe ervaren onze klanten PEUGEOT i-Cockpit? Enkele gebruikers die i-Cockpit al een aantal jaar gebruiken, delen hun ervaringen.
Jérôme - eigenaar van een 508 SW (Frankrijk)

 

"Ik ben 39 jaar oud, heb twee kinderen en woon in de Somme. Ik rijd sinds februari 2020 in de 508 SW."

Hoelang gebruik je al de PEUGEOT i-Cockpit?
"Sinds oktober 2013. Toen kocht ik de Peugeot 308. De 508 die ik inmiddels rijd, is voorzien van een digitaal display. In de 308 was het instrumentarium nog opgebouwd met wijzers en een display in het middenconsole."

Wat was het meest interessante aspect van de Peugeot i-Cockpit toen je het voor het eerst gebruikte?

"Tijdens de eerste proefrit was ik erg verrast door het soepele stuurgedrag. Het voelde alsof ik in een kleinere auto reed. Dit gevoel heb ik nog steeds in de 508, wat zeker geen kleine auto is. i-Cockpit voelt heel vertrouwd. Als ik nu in een auto rijdt zonder dit systeem, voelt het zelfs vreemd! Het stuurwiel voelt vaak groot aan, en het voelt tegennatuurlijk om door het stuurwiel heen naar de snelheidsmeter te kijken.

Biedt het jou een nieuwe rijervaring?
"Zeker wel! Ik kart graag en merkte direct verschillende overeenkomsten: ze hebben allebei een klein stuurwiel en zijn enorm enorm wendbaar. Het maakt rijden echt leuker. Als ik in de 508 rijd, betrap ik mezelf dan ookregelmatig op een brede glimlach op mijn gezicht!"

Maakt PEUGEOT i-Cockpit rijden makkelijker?
En waarom denk je dat? De informatie die op het display wordt direct in je blikveld weergegeven, onderlangs de voorruit. Bovendien heb je alle benodigde informatie, afhankelijk van je rijsituatie of persoonlijke voorkeuren, altijd binnen handbereik."
Ottavio - rijdt een 208 (Catane, Sicilië)
"Hallo, ik ben 23 jaar oud en werk als webdeveloper."

Hoe lang maak jij al gebruik van de PEUGEOT i-Cockpit?
"Sinds ik in 2020 mijn 208 kocht."

Wat sprak je het meest aan toen je de PEUGEOT i-Cockpit voor het eerst probeerde?

"Persoonlijk vond ik het 3D-display, dat het traditonele instrumentarium vervangt, erg indrukwekkend. Ook de lay-out met het lage stuur en het verhoogde instrumentenpaneel beviel meteen erg goed."

Maakt PEUGEOT i-Cockpit rijden makkelijker?
"Ja, vind ik wel. De opzet van PEUGEOT i-Cockpit voelde meteen heel vertrouwd. Vooral het stuurwiel, dat kleiner en lichter is."
Marco-Antonio - Rijdt een 208 (Coni, Italië)
"Hallo, ik ben 46 jaar oud en woon in de provincie Cuneo, vlakbij de Franse grens. Ik heb vele banen gehad: van bouwvakker, tot heftruckchauffeur en magazijnbeheerder. Tegenwoordig rijd ik een 208 1.6 e-HDi Allure uit 2013. Die kocht ik tweedehands in 2019."

Hoe lang gebruik jij al PEUGEOT i-Cockpit?

"Al bijna vier jaar."

Wat sprak jou het meest aan toen je de PEUGEOT i-Cockpit voor het eerst ervoer?
"Ik vind het kleine stuurwiel geweldig! Ook de lage zitpositie en de sportieve stoelen spraken me direct aan. Ik ben namelijk vrij lang, dus ik vond direct mijn ideale zitpositie door de stoel zover mogelijk naar achteren te schuiven."

Heb je nieuwe rijsensaties ervaren? En welke?
"Ja, vooral in de stad. Het kleine stuur rijdt comfortabel en de stuurbekrachtiging werkt uitstekend. Nu ik het kleine stuur heb geprobeerd, wil ik het niets anders meer! Ik merk direct het verschil als ik voor mijn werk in een andere auto stap."

Maakt PEUGEOT i-Cockpit rijden makkelijk? En op welke manier?
"Het bedieningsgemak van het stuurwiel is perfect. Er zitten niet te veel knoppen op en ze zijn te bereiken zonder het stuur los te laten. Dit geeft een heel veilig gevoel. Ook de wijze waarop de aparte hendel voor de cruise control is geplaatst is fijn. Je kan er met je vingertoppen makkelijk bij."
MELD JE AAN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF
MELD JE AAN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF VRAAG JE OFFERTE AAN MAAK EEN PROEFRIT BESTEL ONLINE VIA PRIVATE LEASE

TAGS: Allmänt
Footer
  • ZOEK EEN VESTIGING
  • MY PEUGEOT APP
  • CONTACT
  • NIEUWSBRIEF
ONZE MODELLEN
  • Peugeot Sport Engineered
  • Elektrische modellen
  • Plug-in hybride modellen
  • Hybride modellen
  • Stadsauto
  • SUV
  • Hatchback & Sedan
  • Stationwagen
  • Bestelauto's
  • Omgebouwde voertuigen
  • Zakelijke modellen
  • Oude Peugeot modellen
HANDIGE LINKS
  • Bestel uw Peugeot online
  • Online taxatie
  • Stel uw auto samen
  • Vraag een brochure aan
  • Vraag een offerte aan
  • Boek een proefrit
  • Certificaat van overeenstemming
  • Opladen
  • Actieradius
SERVICES & ONDERHOUD
  • Maak een werkplaatsafspraak
  • Bereken je onderhoudskosten
  • Peugeot Assistance
  • Peugeot service store
  • Peugeot accessoires
  • Instructieboekje
  • Onderhoud en reparatie
ANDERE WEBSITES
  • PEUGEOT Lifestyle
  • PEUGEOT fietsen
  • PEUGEOT Motocycles
  • PEUGEOT Occasions
  • Free2Move
  • Disclaimer
  • Privacy Policy
VOLG PEUGEOT
Peugeot Nederland
  • Privacybeleid
  • Disclaimer
  • Cookievoorkeuren
  • Cookies
  • Toegankelijkheid
  • Vacatures

De werkelijke brandstofverbruik- en CO₂-emissiewaarden, alsook de actieradius van geëlektrificeerde modellen, kunnen sterk verschillen en variëren afhankelijk van de gebruiksomstandigheden en verschillende factoren zoals: optionele uitrusting, omgevingstemperatuur, rijstijl, snelheid, totaal gewicht van het voertuig, gebruik van bepaalde apparatuur (airconditioning, verwarming, radio, navigatie, verlichting, enz.), type en staat van de banden, wegomstandigheden, externe klimatologische omstandigheden, enz. Deze waarden zijn indicatief en dienen uitsluitend ter informatie. Ze vormen geen garanties voor de prestaties onder alle omstandigheden. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.