September, 2024
Leestijd: 3 minuten
Nieuwe PEUGEOT E-408: verrassend vanuit elk perspectief, 100% elektrisch
Nieuwe PEUGEOT E-408: verrassend vanuit elk perspectief, 100% elektrisch Met de onthulling van de nieuwe 408 in juni 2022 heeft PEUGEOT de aantrekkingskracht van een fastback-silhouette in zijn segment gebracht, iets wat nog niet eerder gezien is. Onverwacht omdat het anders is, onderscheidt de 408 zich door zijn katachtige houding en dynamische lijnen, die ook een verhoogde rijpositie bieden.
Net als alle 408's die voor de Europese markt zijn bestemd, zal de nieuwe PEUGEOT E-408 exclusief in de fabriek van Mulhouse worden geproduceerd en profiteren van het ALLURE CARE-programma met een garantie van maximaal 8 jaar/160.000 km, de langste van alle Europese merken. De volledig elektrische E-408 is te koop in de uitvoeringen Allure en GT. Dankzij zijn aerodynamisch ontwerp biedt de nieuwe E-408 een actieradius van 453 km in de WLTP-gecombineerde cyclus.
ALLURE: EEN ONVERWACHT DYNAMISCH FASTBACK DESIGN
Met een totale lengte van 4,69 m en een breedte van 1,859 m (spiegels ingeklapt) maakt de nieuwe PEUGEOT E-408 gebruik van het E-EMP2 (Efficient Modular Platform) multi-energieplatform, dat zich onderscheidt door de lengte van de wielbasis van 2,787 m.
Deze royale dimensie maakt het mogelijk om de batterij onder de vloer tussen de wielen te plaatsen, waardoor de ruimte in het passagierscompartiment behouden blijft en het zwaartepunt van de auto lager ligt. Deze architectuur combineert de dynamische elegantie van een fastback met een wegligging die de beste luxe sedans waardig is, en een licht verhoogde rijpositie die het dagelijks rijplezier, de veiligheid en het comfort verbetert.
Nieuwe PEUGEOT E-408: verrassend vanuit elk perspectief, 100% elektrisch
WNieuwe PEUGEOT E-408: verrassend vanuit elk perspectief, 100% elektrisch Met de onthulling van de nieuwe 408 in juni 2022 heeft PEUGEOT de aantrekkingskracht van een fastback-silhouette in zijn segment gebracht, iets wat nog niet eerder gezien is. Onverwacht omdat het anders is, onderscheidt de 408 zich door zijn katachtige houding en dynamische lijnen, die ook een verhoogde rijpositie bieden.
Net als alle 408's die voor de Europese markt zijn bestemd, zal de nieuwe PEUGEOT E-408 exclusief in de fabriek van Mulhouse worden geproduceerd en profiteren van het ALLURE CARE-programma met een garantie van maximaal 8 jaar/160.000 km, de langste van alle Europese merken. De volledig elektrische E-408 is te koop in de uitvoeringen Allure en GT. Dankzij zijn aerodynamisch ontwerp biedt de nieuwe E-408 een actieradius van 453 km in de WLTP-gecombineerde cyclus.
ALLURE: EEN ONVERWACHT DYNAMISCH FASTBACK DESIGN
Met een totale lengte van 4,69 m en een breedte van 1,859 m (spiegels ingeklapt) maakt de nieuwe PEUGEOT E-408 gebruik van het E-EMP2 (Efficient Modular Platform) multi-energieplatform, dat zich onderscheidt door de lengte van de wielbasis van 2,787 m.
Deze royale dimensie maakt het mogelijk om de batterij onder de vloer tussen de wielen te plaatsen, waardoor de ruimte in het passagierscompartiment behouden blijft en het zwaartepunt van de auto lager ligt. Deze architectuur combineert de dynamische elegantie van een fastback met een wegligging die de beste luxe sedans waardig is, en een licht verhoogde rijpositie die het dagelijks rijplezier, de veiligheid en het comfort verbetert.
EMOTION: MEER DAN OOIT IS PLEZIER DE SLEUTEL TOT PROGRESSIE
De onovertroffen PEUGEOT i-Cockpit® biedt uitzonderlijke ergonomie. Het compacte stuurwiel vergroot het rijplezier tienvoudig door unieke wendbaarheid en precisie te bieden. Het digitale instrumentencluster, dat zich op ooghoogte net boven het stuurwiel bevindt, heeft een 10-inch 3D digitaal scherm dat volledig personaliseer- en aanpasbaar is.
Rijplezier zit meer dan ooit in de genen van de nieuwe PEUGEOT E-408, met voorbeeldige wegligging, topklasse rijcomfort en perfecte wendbaarheid in de stad, mogelijk gemaakt door een draaicirkel tussen de stoepranden van 11,18 m. Om het comfort bij trillingen te verbeteren, is de stijfheid van de carrosserie geoptimaliseerd door structurele componenten te verlijmen. De nieuwe E-408 wordt aangedreven door een synchrone elektromotor met permanente magneten die 157 kW (210 pk) ontwikkelt en maar liefst 345 Nm aan koppel levert. Deze motor wordt geproduceerd in de elektrische motorenfabriek in Trémery, Frankrijk.
EMOTION: MEER DAN OOIT IS PLEZIER DE SLEUTEL TOT PROGRESSIE
De onovertroffen PEUGEOT i-Cockpit® biedt uitzonderlijke ergonomie. Het compacte stuurwiel vergroot het rijplezier tienvoudig door unieke wendbaarheid en precisie te bieden. Het digitale instrumentencluster, dat zich op ooghoogte net boven het stuurwiel bevindt, heeft een 10-inch 3D digitaal scherm dat volledig personaliseer- en aanpasbaar is.
Rijplezier zit meer dan ooit in de genen van de nieuwe PEUGEOT E-408, met voorbeeldige wegligging, topklasse rijcomfort en perfecte wendbaarheid in de stad, mogelijk gemaakt door een draaicirkel tussen de stoepranden van 11,18 m. Om het comfort bij trillingen te verbeteren, is de stijfheid van de carrosserie geoptimaliseerd door structurele componenten te verlijmen. De nieuwe E-408 wordt aangedreven door een synchrone elektromotor met permanente magneten die 157 kW (210 pk) ontwikkelt en maar liefst 345 Nm aan koppel levert. Deze motor wordt geproduceerd in de elektrische motorenfabriek in Trémery, Frankrijk.
De nieuwe PEUGEOT E-408 is ontworpen als een topklasse fastback in het C-segment. Hij biedt een rijke uitrusting die je optimaal laat genieten van het plezier van reizen en elektrische mobiliteit. Binnenin de nieuwe E-408 zorgt de sfeerverlichting met LED (keuze uit 8 kleuren) achter het centrale scherm voor een zachte verlichting en draagt het bij aan de verfijnde sfeer van het interieur. Ditzelfde licht is doorgetrokken naar de gevoerde deurpanelen, die zijn bekleed met stof, Alcantara® of echt geperst aluminium, afhankelijk van de uitrustingsvariant.
Het thermische en akoestische comfort van de nieuwe PEUGEOT E-408 is geoptimaliseerd door de technologieën die zijn gebruikt bij het ontwerp en de fabricage van de ramen, die 3,85 mm dikker zijn dan gemiddeld, en gelamineerde zijruiten (3,96 mm op GT) voor verbeterde geluidsisolatie en verhoogde veiligheid.
De nieuwe PEUGEOT E-408 is ontworpen als een topklasse fastback in het C-segment. Hij biedt een rijke uitrusting die je optimaal laat genieten van het plezier van reizen en elektrische mobiliteit. Binnenin de nieuwe E-408 zorgt de sfeerverlichting met LED (keuze uit 8 kleuren) achter het centrale scherm voor een zachte verlichting en draagt het bij aan de verfijnde sfeer van het interieur. Ditzelfde licht is doorgetrokken naar de gevoerde deurpanelen, die zijn bekleed met stof, Alcantara® of echt geperst aluminium, afhankelijk van de uitrustingsvariant.
Het thermische en akoestische comfort van de nieuwe PEUGEOT E-408 is geoptimaliseerd door de technologieën die zijn gebruikt bij het ontwerp en de fabricage van de ramen, die 3,85 mm dikker zijn dan gemiddeld, en gelamineerde zijruiten (3,96 mm op GT) voor verbeterde geluidsisolatie en verhoogde veiligheid."
EXCELLENCE: EEN CONSTANTE ZOEKTOCHT NAAR EFFICIËNTIE, VEILIGHEID EN KWALITEIT
Efficiëntie stond centraal in de opdracht van de PEUGEOT-teams gedurende het ontwerp en de ontwikkeling van de E-408. Zo is er bijzondere aandacht besteed aan de aerodynamica van de nieuwe PEUGEOT E-408 (SCx: 0,66). Alle carrosseriedelen zijn geoptimaliseerd, waaronder de bumpers, achterklep, diffuser, carrosserie-stijlen en buitenspiegels.
De E-408 beschikt ook over een aerodynamisch vlakke bodem. Dit levert een laag elektriciteitsverbruik op van 15,1 kWh/100 km en een actieradius van 453 km volgens de WLTP-gecombineerde cyclus. De nieuwe E-408 is uitgerust met een hoogspanningsbatterij met een capaciteit van 58,2 kWh. Met behulp van NMC 811-technologie - 80% nikkel, 10% mangaan, 10% kobalt - biedt het een verhoogde energiedichtheid met 18 batterijmodules.
EXCELLENCE: EEN CONSTANTE ZOEKTOCHT NAAR EFFICIËNTIE, VEILIGHEID EN KWALITEIT
Efficiëntie stond centraal in de opdracht van de PEUGEOT-teams gedurende het ontwerp en de ontwikkeling van de E-408. Zo is er bijzondere aandacht besteed aan de aerodynamica van de nieuwe PEUGEOT E-408 (SCx: 0,66). Alle carrosseriedelen zijn geoptimaliseerd, waaronder de bumpers, achterklep, diffuser, carrosserie-stijlen en buitenspiegels.
De E-408 beschikt ook over een aerodynamisch vlakke bodem. Dit levert een laag elektriciteitsverbruik op van 15,1 kWh/100 km en een actieradius van 453 km volgens de WLTP-gecombineerde cyclus. De nieuwe E-408 is uitgerust met een hoogspanningsbatterij met een capaciteit van 58,2 kWh. Met behulp van NMC 811-technologie - 80% nikkel, 10% mangaan, 10% kobalt - biedt het een verhoogde energiedichtheid met 18 batterijmodules.
DE ELEKTRISCHE MODELLEN VAN PEUGEOT: VAN NATURE EFFICIËNT:
Bij een 100% elektrisch voertuig is niet alleen de accucapaciteit bepalend voor de actieradius. Efficiëntie is net zo belangrijk. Hoe maximaliseer je deze? Met een goede SCx (het wiskundige product van de frontale oppervlakte van het voertuig en de luchtweerstandscoëfficiënt). Hoe lager deze waarde, hoe minder weerstand een auto ondervindt van de lucht en hoe minder energie deze verbruikt. Het elektrische assortiment van PEUGEOT is hier een goed voorbeeld van. Elk model biedt een van de beste verhoudingen tussen actieradius en accucapaciteit.
Hier zijn een paar voorbeelden (gebaseerd op de WLTP-cyclus):
- De nieuwe E-408 biedt 453 km voor 58 kWh (7,8 km/kWh)
- De nieuwe E-3008 biedt 700 km voor 98 kWh (7,1 km/kWh)
- De nieuwe E-5008 biedt 502 km voor 98 kWh (6,8 km/kWh)
- De E-308 biedt 416 km voor 51 kWh (8,15 km/kWh)
- De E-208 biedt 410 km voor 48,1 kWh (8,52 km/kWh)
DE ELEKTRISCHE MODELLEN VAN PEUGEOT: VAN NATURE EFFICIËNT:
Bij een 100% elektrisch voertuig is niet alleen de accucapaciteit bepalend voor de actieradius. Efficiëntie is net zo belangrijk. Hoe maximaliseer je deze? Met een goede SCx (het wiskundige product van de frontale oppervlakte van het voertuig en de luchtweerstandscoëfficiënt). Hoe lager deze waarde, hoe minder weerstand een auto ondervindt van de lucht en hoe minder energie deze verbruikt. Het elektrische assortiment van PEUGEOT is hier een goed voorbeeld van. Elk model biedt een van de beste verhoudingen tussen actieradius en accucapaciteit.
Hier zijn een paar voorbeelden (gebaseerd op de WLTP-cyclus):
- De nieuwe E-408 biedt 453 km voor 58 kWh (7,8 km/kWh)
- De nieuwe E-3008 biedt 700 km voor 98 kWh (7,1 km/kWh)
- De nieuwe E-5008 biedt 502 km voor 98 kWh (6,8 km/kWh)
- De E-308 biedt 416 km voor 51 kWh (8,15 km/kWh)
- De E-208 biedt 410 km voor 48,1 kWh (8,52 km/kWh)