De elektrificatie van het PEUGEOT-gamma begon drie jaar geleden met de lancering van de 100% elektrische e-208, gevolgd door 100% elektrische modellen als de e-2008, e-Traveller en e-Expert) en plug-in hybride versies van de 3008 en 508. Sindsdien hebben de elektrische auto’s van het merk met de leeuw hun stempel gedrukt op de markt. In de eerste vijf maanden van 2021 is PEUGEOT het op één na bestverkochte mainstream automerk in Europa in termen van totale verkoop, en is PEUGEOT al het derde bestverkopende merk van elektrische voertuigen. De PEUGEOT e-208 en e-2008 staan op de tweede plaats in hun respectieve BEV-segmenten en winnen maand na maand aan marktaandeel.
"Elektrificatie vormt de kern van onze 'Power of Choice'-strategie, die onze klanten de mogelijkheid biedt om de motor, conventioneel of elektrisch, te kiezen die het beste bij hun behoeften past. De uitstekende verkoopresultaten van onze geëlektrificeerde modellen tonen aan dat deze strategie in Europa zijn vruchten afwerpt. Internationaal, zelfs in markten waar elektrificatie in opkomst is, zullen we ons portfolio van geëlektrificeerde modellen gebruiken om op te vallen als een inventief, mainstream premiummerk. Waar we ook zijn, we willen echte aanjagers van de vooruitgang zijn", zegt Linda Jackson, CEO van PEUGEOT.
De 'Power of Choice'-strategie wordt mogelijk gemaakt door de multi-energieplatforms van de groep, die PEUGEOT in staat stellen de technologie te bewerkstelligen die het beste past bij de behoeften van de klant in een bepaald model: elektrisch, plug-in hybride of conventionele verbranding.
Voor PEUGEOT omvat het elektrische aanbod zowel personenwagens als bedrijfswagens. Het Franse merk biedt een 100% elektrische versie aan van elk van de modellen in zijn bedrijfswagengamma, waarmee professionals probleemloos de groene zones van grote steden kunnen bereiken, terwijl ze genieten van een laadvolume dat identiek is aan dat van de versies met verbrandingsmotor.