SKIP TO CONTENT
EV Cible

September, 2023

Leestijd: 3 minuten

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen? Schrijf je in

Een verrassende ervaring:

het designproces van de E-3008!

 

Tijdens de ontwerpfase van een nieuw model, wordt het ontwerp verschillende keren gepresenteerd aan een klantenpanel voor reacties en feedback. Een proces dat zich een aantal keren herhaalt, totdat het definitieve design staat. Vanaf het prille begin was iedereen meteen enthousiast over de Nieuwe E-3008! Dit zijn enkele reacties uit het panel.

Een verrassende ervaring:

het designproces van de E-3008!

 

Tijdens de ontwerpfase van een nieuw model, wordt het ontwerp verschillende keren gepresenteerd aan een klantenpanel voor reacties en feedback. Een proces dat zich een aantal keren herhaalt, totdat het definitieve design staat. Vanaf het prille begin was iedereen meteen enthousiast over de Nieuwe E-3008! Dit zijn enkele reacties uit het panel.

 

Begint een team met het ontwerp van een nieuw model, in dit geval de E-3008, dan kijken de designers niet alleen naar de technieken en mogelijkheden van vandaag, maar ook naar de lange termijn en trends van morgen. De enige invloed van de buitenwereld op het jarenlange ontwerpproces zijn de klantpanels. Naarmate het project vordert, worden zij tijdens 4 belangrijke fasen betrokken in het ontwikkelingstraject.

Vier momenten om te overtuigen!

 

  1. De concept test. Het panel krijgt een 1:1 model te zien van het silhouet. Het model informeert over de intenties van de designers en geeft een idee van het potentieel van de vormen, de afmetingen en het belang van de voorgestelde functies.
  2. De stijltest. Een select gezelschap wordt uitgenodigd om feedback te geven op de vormgeving van het model. Van welk merk de auto is, wordt niet bekendgemaakt. Het model moet de aanwezigen direct verrassen en de potentie hebben om binnen 3 jaar hetzelfde effect te hebben op het grote publiek.
  3. De industriële productieverbintenistest. Eendagstesters uit Frankrijk en andere Europese landen hebben enkele uren de tijd om zichzelf volledig onder te dompelen in alle karakteristieken van de auto, zowel van binnen als van buiten. Vervolgens vullen zij een vragenlijst in en geven zij uiteindelijk aan of zij geïnteresseerd zouden zijn om dit specifieke model te kopen.
  4. De pre-launch test. Een laatste model, een van de eerste auto's die wordt geproduceerd, wordt samen met zijn belangrijkste concurrenten getoond in een showroom. De perfecte manier om te kijken waar je staat!

 

Vier momenten om te overtuigen!

 

  1. De concept test. Het panel krijgt een 1:1 model te zien van het silhouet. Het model informeert over de intenties van de designers en geeft een idee van het potentieel van de vormen, de afmetingen en het belang van de voorgestelde functies.
  2. De stijltest. Een select gezelschap wordt uitgenodigd om feedback te geven op de vormgeving van het model. Van welk merk de auto is, wordt niet bekendgemaakt. Het model moet de aanwezigen direct verrassen en de potentie hebben om binnen 3 jaar hetzelfde effect te hebben op het grote publiek.
  3. De industriële productieverbintenistest. Eendagstesters uit Frankrijk en andere Europese landen hebben enkele uren de tijd om zichzelf volledig onder te dompelen in alle karakteristieken van de auto, zowel van binnen als van buiten. Vervolgens vullen zij een vragenlijst in en geven zij uiteindelijk aan of zij geïnteresseerd zouden zijn om dit specifieke model te kopen.
  4. De pre-launch test. Een laatste model, een van de eerste auto's die wordt geproduceerd, wordt samen met zijn belangrijkste concurrenten getoond in een showroom. De perfecte manier om te kijken waar je staat!



Een memorabele kennismaking!

 

Tijdens de ontwikkeling van de Nieuwe E-3008 krijgt het designteam tijdens de verschillende feedbackmomenten veel lovende reacties van de verschillende klantpanels. De testers vinden hun kennismaking met deze elektrische fastback SUV verrassend en omschrijven het uiterlijk als ‘futuristisch, krachtig, begeerlijk, hightech en van hoogstaande kwaliteit’. Een ander noemt de E-3008 een auto die je gewoon wilt rijden. Het exterieur van de auto valt dus meteen in de smaak.
Ook het interieur, waarin het 21-inch gebogen HD-display van de Panoramic i-Cockpit® centraal staat, maakt direct indruk. Er volgen veel positieve reacties op het hoogwaardige materiaalgebruik dat bijdraagt aan het welzijn aan boord. Ook de ergonomie aan de passagierszijde wordt goed ontvangen, aangezien ook vanuit die positie alle functies van de Nieuwe E-3008 eenvoudig te bedienen zijn. Sommige testers hebben soms het gevoel in een vluchtsimulator plaats te nemen! Over één ding was iedereen het met elkaar eens: de E-3008 is een auto van de nieuwe generatie.

Een memorabele kennismaking!

 

Tijdens de ontwikkeling van de Nieuwe E-3008 krijgt het designteam tijdens de verschillende feedbackmomenten veel lovende reacties van de verschillende klantpanels. De testers vinden hun kennismaking met deze elektrische fastback SUV verrassend en omschrijven het uiterlijk als ‘futuristisch, krachtig, begeerlijk, hightech en van hoogstaande kwaliteit’. Een ander noemt de E-3008 een auto die je gewoon wilt rijden. Het exterieur van de auto valt dus meteen in de smaak.
Ook het interieur, waarin het 21-inch gebogen HD-display van de Panoramic i-Cockpit® centraal staat, maakt direct indruk. Er volgen veel positieve reacties op het hoogwaardige materiaalgebruik dat bijdraagt aan het welzijn aan boord. Ook de ergonomie aan de passagierszijde wordt goed ontvangen, aangezien ook vanuit die positie alle functies van de Nieuwe E-3008 eenvoudig te bedienen zijn. Sommige testers hebben soms het gevoel in een vluchtsimulator plaats te nemen! Over één ding was iedereen het met elkaar eens: de E-3008 is een auto van de nieuwe generatie.

Aan alles is gedacht!

 

Verschillende testers realiseerden zich bovendien al snel dat zij te maken hadden met een elektrisch model, ondanks dat er nog geen informatie over de aandrijflijn was vrijgegeven. Dat leidde uiteindelijk ook tot onvermijdelijke vragen over de actieradius. Met een maximale actieradius tot 700 kilometer verdwenen die vragen al snel naar de achtergrond. Het panel zag meteen de potentie van de E-3008 en de leden zagen zichzelf, ongeacht hun behoeften of gezinssituatie, in de toekomst plaatsnemen achter het stuur van deze fastback SUV. De tweede kritische noot? Ruimtelijkheid. Ook op dit vlak namen we al snel alle zorgen weg. Ondanks het fastback-silhouet heeft dit model een kofferbakinhoud van 520 liter. De Nieuwe Peugeot E-3008 is dan ook met recht een nieuwe generatie SUV.

Aan alles is gedacht!

 

Verschillende testers realiseerden zich bovendien al snel dat zij te maken hadden met een elektrisch model, ondanks dat er nog geen informatie over de aandrijflijn was vrijgegeven. Dat leidde uiteindelijk ook tot onvermijdelijke vragen over de actieradius. Met een maximale actieradius tot 700 kilometer verdwenen die vragen al snel naar de achtergrond. Het panel zag meteen de potentie van de E-3008 en de leden zagen zichzelf, ongeacht hun behoeften of gezinssituatie, in de toekomst plaatsnemen achter het stuur van deze fastback SUV. De tweede kritische noot? Ruimtelijkheid. Ook op dit vlak namen we al snel alle zorgen weg. Ondanks het fastback-silhouet heeft dit model een kofferbakinhoud van 520 liter. De Nieuwe Peugeot E-3008 is dan ook met recht een nieuwe generatie SUV.

Ontdek al onze artikelen