December, 2024

Leestijd: 3 minuten

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen? Schrijf je in

Achter de schermen van de EV Lions-reclame:
wanneer leeuwen brullen op het ritme van elektriciteit!

 
Om een keerpunt in zijn geschiedenis te markeren, heeft PEUGEOT de aandacht getrokken met een campagne die de merkambitie weerspiegelt: het tijdperk van elektrische voertuigen inluiden met een elektrisch leeuwenkarakter! In de EV Lions-reclame, ontworpen door de creatieven van het Accenture Song bureau, komen leeuwen, gemaakt van steen, ijzer en pixels, tot leven wanneer ze in contact komen met elektrische energie. Visueel gedurfd, neemt deze reclame ons mee naar de vier hoeken van de wereld in een elektrische wervelwind. Hier zijn de geheimen van deze fotoshoot.
 
In deze campagne vertegenwoordigt elke leeuw een bevroren werk uit verschillende universa, dat tot leven komt en zich bevrijdt om de stap van PEUGEOT naar elektrificatie te symboliseren. "Het idee was om leeuwen van verschillende vormen en culturen te laten zien, van klassieke standbeelden tot digitale sculpturen, die tot leven komen als een begroeting voor PEUGEOT’s nieuwe reeks elektrische voertuigen", legt het creatieve team van Accenture Song uit. Deze reclame is meer dan alleen een boodschap: het maakt de transformatie van PEUGEOT naar schonere en meer futuristische mobiliteit concreet, terwijl het ook eer betoont aan het erfgoed van het merk.

Achter de schermen van de EV Lions-reclame:
wanneer leeuwen brullen op het ritme van elektriciteit!
 

Om een keerpunt in zijn geschiedenis te markeren, heeft PEUGEOT de aandacht getrokken met een campagne die de merkambitie weerspiegelt: het tijdperk van elektrische voertuigen inluiden met een elektrisch leeuwenkarakter! In de EV Lions-reclame, ontworpen door de creatieven van het Accenture Song bureau, komen leeuwen, gemaakt van steen, ijzer en pixels, tot leven wanneer ze in contact komen met elektrische energie. Visueel gedurfd, neemt deze reclame ons mee naar de vier hoeken van de wereld in een elektrische wervelwind. Hier zijn de geheimen van deze fotoshoot.
In deze campagne vertegenwoordigt elke leeuw een bevroren werk uit verschillende universa, dat tot leven komt en zich bevrijdt om de stap van PEUGEOT naar elektrificatie te symboliseren. "Het idee was om leeuwen van verschillende vormen en culturen te laten zien, van klassieke standbeelden tot digitale sculpturen, die tot leven komen als een begroeting voor PEUGEOT’s nieuwe reeks elektrische voertuigen", legt het creatieve team van Accenture Song uit. Deze reclame is meer dan alleen een boodschap: het maakt de transformatie van PEUGEOT naar schonere en meer futuristische mobiliteit concreet, terwijl het ook eer betoont aan het erfgoed van het merk.

BORN TO BE WILD !

 
Een essentieel element van de EV Lions-reclame is ongetwijfeld de soundtrack, “Born to be Wild”, die de metamorfose van deze leeuwen perfect begeleidt. "Dit nummer kwam vanzelf naar voren tijdens het monteren", vertrouwt het team van Accenture Song ons toe. "De wilde kant paste ongelooflijk goed bij het beeld en de energie die we wilden overbrengen." Er werd vervolgens een orkestratie gevonden die het nummer een moderne touch gaf, perfect om PEUGEOT's disruptieve impuls richting elektrisch te illustreren.

BORN TO BE WILD !

 
Een essentieel element van de EV Lions-reclame is ongetwijfeld de soundtrack, “Born to be Wild”, die de metamorfose van deze leeuwen perfect begeleidt. "Dit nummer kwam vanzelf naar voren tijdens het monteren", vertrouwt het team van Accenture Song ons toe. "De wilde kant paste ongelooflijk goed bij het beeld en de energie die we wilden overbrengen." Er werd vervolgens een orkestratie gevonden die het nummer een moderne touch gaf, perfect om PEUGEOT's disruptieve impuls richting elektrisch te illustreren.

EEN TECHNISCHE UITDAGING

 
Om de elektrische modellenserie van PEUGEOT vast te leggen, filmden de teams op de luchthaven van Teruel in Spanje. De 2,2 km lange asfaltbaan bood de mogelijkheid om cinematografische beelden te creëren waarbij de auto's perfect in beeld werden gebracht. "Elke auto moest rijden en stoppen tot op de centimeter nauwkeurig, een echte uitdaging voor onze bestuurders." Ondanks de zorgvuldige voorbereiding en de 60 mensen op de set, kwamen er enkele verrassingen om de opnames wat extra pit te geven. "Een magisch moment was deze onverwachte zonpauze, net voordat de zon onderging en op het moment dat het Engelse team, zo dierbaar voor onze Britse regisseur, een beslissend doelpunt scoorde op het EK!"

EEN TECHNISCHE UITDAGING

 
Om de elektrische modellenserie van PEUGEOT vast te leggen, filmden de teams op de luchthaven van Teruel in Spanje. De 2,2 km lange asfaltbaan bood de mogelijkheid om cinematografische beelden te creëren waarbij de auto's perfect in beeld werden gebracht. "Elke auto moest rijden en stoppen tot op de centimeter nauwkeurig, een echte uitdaging voor onze bestuurders." Ondanks de zorgvuldige voorbereiding en de 60 mensen op de set, kwamen er enkele verrassingen om de opnames wat extra pit te geven. "Een magisch moment was deze onverwachte zonpauze, net voordat de zon onderging en op het moment dat het Engelse team, zo dierbaar voor onze Britse regisseur, een beslissend doelpunt scoorde op het EK!"

EEN ARTISTIEKE UITDAGING

 
Wat betreft de 7 leeuwen: hoewel ze in 3D werden toegevoegd, zijn de sets op verschillende locaties over de wereld daadwerkelijk gefilmd. Elke leeuw in de reclame vertegenwoordigt een land of cultuur. Zo ontdekken we een pop-art leeuw in Rio, een barokke leeuw in Italië en zelfs een digitale leeuw, geïnspireerd door technologie, die ronddwaalt tussen de wolkenkrabbers van Tokio. “Het doel was te laten zien dat PEUGEOT een internationaal merk is”, legt het creatieve team uit. De magie van deze reclame speelde zich ook achter de schermen af, tijdens de twee maanden postproductie die volgden op de opnames. Elk voertuig werd uitgesneden en vervangen in een abstract 3D-universum. Het weer, de schaduwen, de texturen: niets werd aan het toeval overgelaten door de special effects-specialisten.

EEN ARTISTIEKE UITDAGING

 
Wat betreft de 7 leeuwen: hoewel ze in 3D werden toegevoegd, zijn de sets op verschillende locaties over de wereld daadwerkelijk gefilmd. Elke leeuw in de reclame vertegenwoordigt een land of cultuur. Zo ontdekken we een pop-art leeuw in Rio, een barokke leeuw in Italië en zelfs een digitale leeuw, geïnspireerd door technologie, die ronddwaalt tussen de wolkenkrabbers van Tokio. “Het doel was te laten zien dat PEUGEOT een internationaal merk is”, legt het creatieve team uit. De magie van deze reclame speelde zich ook achter de schermen af, tijdens de twee maanden postproductie die volgden op de opnames. Elk voertuig werd uitgesneden en vervangen in een abstract 3D-universum. Het weer, de schaduwen, de texturen: niets werd aan het toeval overgelaten door de special effects-specialisten.

EEN CAMPAGNE KIJKEND NAAR DE TOEKOMST

 
De EV Lions-reclame is niet alleen een technische prestatie, maar ook een belangrijk moment voor PEUGEOT, dat voor het eerst zijn volledige aanbod elektrische modellen laat zien. "Met deze EV Lions-campagne laat PEUGEOT zien dat het de fabrikant is met het breedste assortiment elektrische voertuigen in Europa. Het is een belofte aan het publiek en het perfecte moment om zijn leiderschap te claimen."

EEN CAMPAGNE KIJKEND NAAR DE TOEKOMST

 
De EV Lions-reclame is niet alleen een technische prestatie, maar ook een belangrijk moment voor PEUGEOT, dat voor het eerst zijn volledige aanbod elektrische modellen laat zien. "Met deze EV Lions-campagne laat PEUGEOT zien dat het de fabrikant is met het breedste assortiment elektrische voertuigen in Europa. Het is een belofte aan het publiek en het perfecte moment om zijn leiderschap te claimen."
Ontdek al onze artikelen