September, 2024
Leestijd: 5 minuten
Emeric Tchatchoua:
“3.PARADIS is een merk van de toekomst, en PEUGEOT heeft dezelfde mindset.”
Tijdens de Europese preview van de PEUGEOT INCEPTION CONCEPT in Parijs onthulde het merk met de leeuw een baanbrekende samenwerking met modeontwerper Emeric Tchatchoua, oprichter van 3.PARADIS. Dit partnerschap, dat innovatie en elegantie combineert, belichaamt een gedeelde visie van een toekomst waarin design, creativiteit en duurzaamheid samenkomen.
In dit interview deelt Emeric Tchatchoua zijn idee van Allure, zijn unieke benadering van textielontwerp en de gedeelde waarden die zijn merk met PEUGEOT verbinden. Ontdek meer over deze samenwerking en hoe mode en de auto elkaar beïnvloeden.
PEUGEOT Magazine:
Wat is jouw definitie van Allure en hoe komt dit tot uiting in jouw ontwerpen?
Emeric Tchatchoua: Voor mij is Allure een levensstijl, een natuurlijke elegantie, zowel in uiterlijk als in gedrag. Het komt tot uiting in de snit, het materiaal en de details van de kledingstukken. Bij 3.PARADIS besteden we bijzondere aandacht aan volumes, silhouetten en de kleine details die elke creatie een unieke touch geven.
PM:
Hoe kies je je materialen, en ben je geïnspireerd door de stoffen die bij PEUGEOT worden gebruikt?
ET: Ik koop voornamelijk in bij Franse leveranciers, omdat lokale knowhow belangrijk is voor ons, zowel voor de kwaliteit als voor de duurzaamheid. We zijn ook geïnspireerd door rijke texturen en automaterialen, zoals ik die zag in de 408 die we hadden tijdens de Paris Fashion Week, vooral het gladde leer. Ik vond de stikafwerking prachtig. Heel chic en luxe.
Emeric Tchatchoua:
“3.PARADIS is een merk van de toekomst, en PEUGEOT heeft dezelfde mindset”.
Tijdens de Europese preview van de PEUGEOT INCEPTION CONCEPT in Parijs onthulde het merk met de leeuw een baanbrekende samenwerking met modeontwerper Emeric Tchatchoua, oprichter van 3.PARADIS. Dit partnerschap, dat innovatie en elegantie combineert, belichaamt een gedeelde visie van een toekomst waarin design, creativiteit en duurzaamheid samenkomen.
In dit interview deelt Emeric Tchatchoua zijn idee van Allure, zijn unieke benadering van textielontwerp en de gedeelde waarden die zijn merk met PEUGEOT verbinden. Ontdek meer over deze samenwerking en hoe mode en de auto elkaar beïnvloeden.
PEUGEOT Magazine:
Wat is jouw definitie van Allure en hoe komt dit tot uiting in jouw ontwerpen?
Emeric Tchatchoua: Voor mij is Allure een levensstijl, een natuurlijke elegantie, zowel in uiterlijk als in gedrag. Het komt tot uiting in de snit, het materiaal en de details van de kledingstukken. Bij 3.PARADIS besteden we bijzondere aandacht aan volumes, silhouetten en de kleine details die elke creatie een unieke touch geven.
PM:
Hoe kies je je materialen, en ben je geïnspireerd door de stoffen die bij PEUGEOT worden gebruikt?
ET: Ik koop voornamelijk in bij Franse leveranciers, omdat lokale knowhow belangrijk is voor ons, zowel voor de kwaliteit als voor de duurzaamheid. We zijn ook geïnspireerd door rijke texturen en automaterialen, zoals ik die zag in de 408 die we hadden tijdens de Paris Fashion Week, vooral het gladde leer. Ik vond de stikafwerking prachtig. Heel chic en luxe.
PM:
Beïnvloedt de auto-industrie jouw ontwerpen?
ET: Absoluut. De rondingen van auto’s inspireren vaak de snits van mijn kleding. Details die ik in auto’s observeer, zoals naden of materialen, beïnvloeden direct mijn collecties, vooral denim en gewatteerde stukken.
PM:
Hoe kan jouw werk in de mode de auto-industrie beïnvloeden?
ET: Storytelling is iets dat onze werelden verbindt. Mode, net als auto’s, vertelt een verhaal en laat mensen dromen. De technologieën die we gebruiken, zoals 3D-printen, of het grafische aspect van kleding, kunnen ook inspiratie bieden voor het interieurontwerp van auto’s.
PM:
Beïnvloedt de auto-industrie jouw ontwerpen?
ET: Absoluut. De rondingen van auto’s inspireren vaak de snits van mijn kleding. Details die ik in auto’s observeer, zoals naden of materialen, beïnvloeden direct mijn collecties, vooral denim en gewatteerde stukken.
PM:
Hoe kan jouw werk in de mode de auto-industrie beïnvloeden?
ET: Storytelling is iets dat onze werelden verbindt. Mode, net als auto’s, vertelt een verhaal en laat mensen dromen. De technologieën die we gebruiken, zoals 3D-printen, of het grafische aspect van kleding, kunnen ook inspiratie bieden voor het interieurontwerp van auto’s.
PM:
Wat vind je leuk aan het samenwerken met PEUGEOT?
ET: Ik waardeer de inzet van PEUGEOT voor verantwoordelijke doelen en elektrificatie, wat in lijn is met onze toekomstgerichte visie. 3.PARADIS is het merk dat naar de toekomst kijkt, met de houding “een merk voor vandaag en morgen.” Ik merkte dat PEUGEOT dezelfde mindset en dezelfde manier van werken heeft. Onze gedeelde waarden, zoals elegantie en innovatie, komen samen, wat deze samenwerking een natuurlijke fit maakt.
Ik ben ook dol op Mathias; ik hou echt van zijn manier van produceren. We hebben een vergelijkbare manier van creëren: “hoe kunnen we design in dienst van de maatschappij stellen?” en dat geldt ook voor 3.PARADIS.
PM:
Wat vind je leuk aan het samenwerken met PEUGEOT?
ET: Ik waardeer de inzet van PEUGEOT voor verantwoordelijke doelen en elektrificatie, wat in lijn is met onze toekomstgerichte visie. 3.PARADIS is het merk dat naar de toekomst kijkt, met de houding “een merk voor vandaag en morgen.” Ik merkte dat PEUGEOT dezelfde mindset en dezelfde manier van werken heeft. Onze gedeelde waarden, zoals elegantie en innovatie, komen samen, wat deze samenwerking een natuurlijke fit maakt.
Ik ben ook dol op Mathias; ik hou echt van zijn manier van produceren. We hebben een vergelijkbare manier van creëren: “hoe kunnen we design in dienst van de maatschappij stellen?” en dat geldt ook voor 3.PARADIS.
PM:
Welk advies zou je een jonge ontwerper geven?
ET: Wees jezelf, wees authentiek. Je ontwerp moet je uniciteit weerspiegelen, want dat is wat jouw werk uniek maakt.
PM:
Hoe zie je de evolutie van 3.PARADIS?
ET: 3.PARADIS is meer dan een modemerk. We willen andere manieren van expressie verkennen en mensen een 360°-ervaring bieden, terwijl we geworteld blijven in mode, onze toegangspoort tot creativiteit.
PM:
Welk advies zou je een jonge ontwerper geven?
ET: Wees jezelf, wees authentiek. Je ontwerp moet je uniciteit weerspiegelen, want dat is wat jouw werk uniek maakt.
PM:
Hoe zie je de evolutie van 3.PARADIS?
ET: 3.PARADIS is meer dan een modemerk. We willen andere manieren van expressie verkennen en mensen een 360°-ervaring bieden, terwijl we geworteld blijven in mode, onze toegangspoort tot creativiteit.