SKIP TO CONTENT

TELEMAINTENANCE VAN PEUGEOT – CONNECTED SERVICE

NU OOK BESCHIKBAAR VOOR GEËLEKTRIFICEERDE MODELLEN


De TELEMAINTENANCE-service van PEUGEOT is vanaf nu ook beschikbaar voor geëlektrificeerde modellen. De dienst is al sinds 2016 beschikbaar voor nieuwe modellen met verbrandingsmotor. Met uitbreiding naar de geëlektrificeerde modellen van PEUGEOT is de connected service nu ook toegankelijk voor een breder publiek.

TELEMAINTENANCE is vanaf nu ook beschikbaar voor klanten met een geëlektrificeerd model (PHEV en BEV), klanten met een gebruikt model met verbrandingsmotor, die zich op ieder moment kunnen aanmelden via de MyPeugeot-app en voor zakelijke klanten met minder dan vijf auto’s en die een nieuw, voor de service geschikt model kopen via het PEUGEOT-dealernetwerk.

De TELEMAINTENANCE-service heeft nu meer dan een half miljoen gebruikers. De service is beschikbaar in Frankrijk, België, Portugal, Italië, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Aan uitbreiding naar meer Europese landen wordt gewerkt.

De service van PEUGEOT wordt beoordeeld met een score van 9/10 en wordt door gebruikers vaak aan anderen aanbevolen (65%). Recent werd de service bovendien bekroond met twee onderscheidingen: ‘Best embedded Data solution and Customer experience’ op het DataFestival 2020 in Frankrijk en de award ‘Cercle Montaigne Digital Innovation Trophy’ in België.

Linda Jackson, CEO PEUGEOT: “We zijn trots op de tevredenheid van onze klanten met TELEMAINTENANCE, dat bovendien de loyaliteit aan ons merk en netwerk versterkt.”
 

Zo werkt TELEMAINTENANCE

De TELEMAINTENANCE-service biedt meer gemak voor de klant. Hij of zij krijgt een melding voor gepland onderhoud, maar ook wanneer tussentijds onderhoud nodig is. De in de auto ingebouwde telematica-module geeft de informatie door en deze wordt geanalyseerd door de klantenservice van PEUGEOT. De klantenservice neemt contact op met de klant en biedt aan om een afspraak te maken bij een dealer naar keuze.