Ontdek samen met influencers de 408
Allure, Emotion en Excellence in Spanje
Drie routes, één 408, zes influencers: 18 mogelijkheden
Sitges ligt maar op een half uur rijden van Barcelona en is het perfecte startpunt om vanuit daar Catalonië te ontdekken.
Influencers aan het woord
Ik ben Telva Somoza en ik woon in Spanje. Ik ben community manager bij Prensa Ibérica Publishing group. Wij geven meer dan 22 nationale kranten uit, waaronder El Periódico de Catalunya, Sport, Levante en Faro.
De community
Mijn community is enorm gegroeid dankzij mijn contacten uit de autowereld. Mijn publiek bestaat voornamelijk uit mannelijke autoliefhebbers die tussen de 25 en de 45 zijn. Ze vinden het fijn dat ik veel deel over verschillende rijervaringen. Mijn content bestaat uit algemene informatie maar ik deel ook tips over hoe je je kan verbeteren.
Mening over de evolutie van Peugeot
Wat mij betreft zijn ze erop vooruit gegaan, vooral op het gebied van brand identity en kwaliteit. Het lijkt wel alsof meer mensen tegenwoordigeen premium auto willen kopen. Dit was 10 jaar geleden wel anders. Dat past ook wel meer bij volwassen klanten. Toen ik een tiener was, wilden we ook allemaal de beroemde 206, maar nu zijn we op zoek naar meer.
Ik ben Laurent Schmidt en ik woon in Frankrijk. Ik ontwerp auto’s, maak Youtube-video’s en ik test regelmatig Peugeot auto’s.
De community
Mijn community is net zoals ik: mensen van in de dertig die allemaal dezelfde passie voor auto’s delen. Ze houden van de manier waarop ik alles uitleg en inga op de details. Ik vind hun waardering heel fijn. Ik neem hun mening erg serieus en probeer alle vragen te beantwoorden. Zo wordt mijn content ook steeds beter.
Mening over de evolutie van Peugeot
Ik vind de nieuwe weg die ze inslaan heel tof. Je merkt dat ze meer premium willen zijn en zichzelf zo positioneren op de markt. Ik ben al jaren fan van Peugeot dus ik vind het leuk om te zien hoe ze zichzelf steeds opnieuw uitvinden.
De community
Ik heb ongeveer tussen 100,000 en 120,00 websitebezoekers per maand en rond de 800,000 views op YouTube. In mijn content komen allerlei soorten voertuigen voorbij; van grote tot kleine auto’s. Mijn publiek is tussen de 25 en de 54 jaar oud.
Wat voor content wil jouw community het liefst zien?
Mijn community kijkt graag content over alles wat met auto’s te maken heeft: buitenkant, binnenkant, prijzen, etc. Mijn volgers en subscribers willen zoveel mogelijk informatie over auto’s.
Hoe ben je auto-influencer geworden?
Auto’s maken deel uit van mij DNA. Ik ben opgegroeid met auto’s. Drie jaar geleden kreeg ik de kans om mee te doen aan een race en daar is het allemaal begonnen.
De community
Mijn community is heel divers. Motorsportliefhebbers volgen me, maar ook mensen die gewoon willen zien wat ik doe in het dagelijks leven.
Mening over de evolutie van Peugeot
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nogal onder de indruk ben. Ze zijn sinds kort aan het focussen op design maar ook op comfort. Ze gaan echt de goede kant op.
De community
Mijn community is supergroot en ik vind het tof dat het aantal vrouwelijke volgers aan het groeien is. Normaal vormt het percentage vrouwelijke volgers maar 8% of 10% maar bij mij is dat 45%. Supervet! Ik heb dagelijks en direct contact met mijn community en deel alles over mijn ervaringen met nieuwe voertuigen.
Mening over de evolutie van Peugeot
Ik zie dat Peugeot steeds meer naar premium neigt zonder conservatief te zijn.Het is echt een premium dat gefocust is op stijl.
De community
Ik heb een grote community die uit auto- en horlogeliefhebbers bestaat. Ik bied namelijk een hele gevarieerde content en dat vinden ze fijn.
Mening over de evolutie van Peugeot
Het merk gaat de goede kant op dankzij alle interessante designs. Tegelijkertijd behouden ze hun identity. Ze durven nieuwe dingen te bieden maar blijven ook trouw aan zichzelf. Helemaal top!