SKIP TO CONTENT

EUROPESE PREMIÈRE PEUGEOT INCEPTION CONCEPT

& CREATIEVE SAMENWERKING MET  DESIGNER EMERIC TCHATCHOUA VAN 3.PARADIS

Bij de Europese première van de PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, een toekomststudie, bundelt PEUGEOT zijn krachten met de Franse fashion designer Emeric Tchatchoua, oprichter van het kledingmerk 3.PARADIS. De samenwerking is geboren uit gedeelde inspiratie en resulteert in een gemeenschappelijke, optimistische kijk op een toekomst met allure.

PEUGEOT begint aan een reeks samenwerkingen met opmerkelijke kunstenaars. De creaties zijn te zien tijdens de Milan Design Week, die van 18 tot en met 23 april 2023 plaatsvindt.

ALLURE: de PEUGEOT INCEPTION CONCEPT is een bron van inspiratie.
EMOTION
: twee unieke objecten beleven hun Europese première.
EXCELLENCE
: gedeelde kennis van gepassioneerde designers.

Volgens PEUGEOT is de wereld mooier met een vleugje allure. Dat houdt in dat de toekomst moet worden vormgegeven met stijl, creativiteit en ambitie. En met een mensgerichte benadering. De PEUGEOT INCEPTION CONCEPT brengt deze optimistische toekomstvisie tot uitdrukking. Deze conceptauto belichaamt een katachtige en avant-gardistische aantrekkingskracht, biedt ongekende rijsensaties en bevat 100% elektrische aandrijftechnologie die prestaties en efficiëntie combineert.

De PEUGEOT INCEPTION CONCEPT maakte zijn werelddebuut op 5 januari jl. op de internationale Consumer Electronics Show CES in Las Vegas (VS). Vervolgens was de auto op 23 en 24 maart te zien in Parijs.

De PEUGEOT INCEPTION CONCEPT illustreert een grote transformatie bij het merk:

De PEUGEOT INCEPTION CONCEPT illustreert een grote transformatie bij het merk:

  • een nieuwe generatie van de PEUGEOT i-Cockpit®, waarin steer-by-wire-technologie is geïntegreerd. Daardoor is het stuurwiel overbodig geworden en heeft PEUGEOT dat vervangen door zogenoemde Hypersquare-bediening
  • een interieur dat passagiers een nieuwe ervaring biedt
  • de stijl van de volgende generatie elektrische modellen van PEUGEOT, die tegen 2026 verschijnt, gebaseerd op een door PEUGEOT zelf ontwikkeld elektrisch ‘BEV-by-design’-platform
  • nieuwe technologie om de CO2-voetafdruk van PEUGEOT te verkleinen en zijn Carbon Net Zero-doelstelling in 2038 te bereiken.

 

PEUGEOT INCEPTION CONCEPT en Emeric Tchatchoua, oprichter van 3.PARADIS
Tijdens de presentatie van de PEUGEOT INCEPTION CONCEPT in Parijs kondigde PEUGEOT ook een samenwerking aan met de getalenteerde jonge Franse fashion designer Emeric Tchatchoua, oprichter van het merk 3.PARADIS.
 

Emeric Tchatchoua presenteerde een uniek kledingstuk dat geïnspireerd is op de conceptauto van PEUGEOT. Deze jas is een technologisch hoogstandje dat gebruikmaakt van optische illusie: dankzij de lensvormige 3D-print verandert de jas van kleur naarmate je er vanuit een andere hoek naar kijkt.
 

De jas is een knipoog naar het design van het interieur van de PEUGEOT INCEPTION CONCEPT en maakt gebruik van de 3D-technologie die ook is toegepast voor het materiaal op de vloer van de conceptauto. 3D-printen is revolutionair, efficiënt en recyclebaar, geproduceerd in samenwerking met printerfabrikant STRATASYS en France dyes.
 

Dit exclusieve modestuk is het resultaat van een ontmoeting tussen twee creatieve, visionaire merken die gemeenschappelijke waarden delen, zoals allure, emotie, kwaliteit, optimisme, vrijheid en humanisme.

Deze samenwerking illustreert het streven van PEUGEOT om van design en creativiteit een pijler te maken onder zijn toekomstvisie op de auto.
 

Linda JACKSON, CEO van PEUGEOT, vertelt: "Ik ben blij en trots dat PEUGEOT zijn reeks creatieve samenwerkingen begint met Emeric Tchatchoua. Hij maakte tien jaar geleden naam met zijn merk 3.PARADIS en is een van de meest veelbelovende jonge talenten in de modewereld. Zijn benadering van innovatie, waarbij emotie en de mens centraal staan in zijn creaties, sluit perfect aan bij de waarden van PEUGEOT."
 

Matthias HOSSANN, Design Director van PEUGEOT: "Het werk van Emeric TCHATCHOUA voor 3.PARADIS met als thema vrijheid, hoop en eenheid, geeft zijn verlangen weer om een positieve impact op de samenleving te hebben. Zijn designs passen bij de filosofie achter de PEUGEOT INCEPTION CONCEPT. De in de conceptauto toegepaste materialen die met licht ‘spelen’, drukken dezelfde waarden uit. Deze samenwerking is het verhaal van een zeer mooie ontmoeting."
 

Emeric TCHATCHOUA, oprichter van 3.PARADIS: "Al tijdens mijn allereerste contact met PEUGEOT realiseerde ik me dat we veel dingen gemeen hebben, zoals het gebruik van design om een positieve impact te hebben op de wereld om ons heen. Maar ook het verlangen om een gevoel van vrijheid te creëren. Ik vind het een eer en een enorm voorrecht om samen te werken met de mensen van PEUGEOT om onze boodschap en gemeenschappelijke waarden te verspreiden.".