SKIP TO CONTENT

VIJF OBSTAKELS BIJ HET KOPEN VAN EEN NIEUWE AUTO: ZO OVERWIN JE ZE!

Volgens recent marktonderzoek(i) Odoxa overwegen steeds meer mensen de aanschaf van een nieuwe elektrische of hybride auto. Over alles wat er bij het kopen van een nieuwe auto komt kijken, heersen echter veel vooroordelen die kopers onzeker maken. De vijf belangrijkste misvattingen nemen we hier onder loep.

1. Het kopen van een auto is een ingewikkeld proces

Aan het kopen van een nieuwe auto zitten inderdaad de nodige haken en ogen. Dat valt niet te ontkennen. Tot de obstakels die een eenvoudige beslissing in de weg staan behoren onder andere:
 

  • Budget: de aanschaf van een nieuwe auto betekent voor veel mensen een grote uitgave. Het valt niet altijd mee om vooraf een realistische inschatting van het totale kostenplaatje te maken.
  • Prijsonderhandeling: wanneer ze een nieuwe auto kopen, willen veel mensen hun huidige auto inruilen. Maar hoeveel ze daarvoor terugkrijgen, is sterk afhankelijk van het merk, de leeftijd en staat van de auto en van de gemonteerde opties. Los daarvan kunnen inruilprijzen per regio variëren. Of zelfs per dealer, afhankelijk van diens huidige occasionvoorraad en klantenkring. Veel mensen voelen zich onzeker bij het onderhandelen over de inruil en haken af als ze het idee hebben dat ze geen eerlijke prijs voor hun huidige auto krijgen.
  • Garanties en verzekeringen: voor veel mensen zijn garantie- en verzekeringsvoorwaarden totaal ondoorzichtig. Ze vinden het daarom moeilijk de juiste keuzes te maken.
  • Papierwerk: veel mensen zien op tegen alle administratieve rompslomp die het kopen van een nieuwe auto met zich meebrengt. De gedachte aan het moeten ondertekenen van allerlei contracten en documenten zonder goed te begrijpen wat erin staat, schrikt potentiële kopers soms af.

2. Financiering regelen is lastig

De juiste financiering voor een nieuwe auto kiezen, is voor een leek inderdaad niet eenvoudig. Rentetarieven, aflossingsvoorwaarden en kredietvereisten variëren per kredietverstrekker en zijn afhankelijk van de persoonlijke financiële situatie.

3. Het aanbod is enorm

Het aanbod aan verschillende modellen, modelvarianten en uitrustingsniveaus is tegenwoordig enorm. En dan hebben we het nog niet gehad over opties en accessoires. Kopers zien soms door de bomen het bos niet meer. Toch moeten ze de nodige knopen doorhakken. Verkopers zijn er echter voor om daarbij te helpen. Dat is hun vak!

4. Elektrische auto's zijn niet praktisch

Elektrische auto's hebben de toekomst en het aanbod groeit snel. Toch leeft bij veel mensen nog het idee dat de actieradius beperkt is en dat het opladen een heel gedoe is. De huidige generatie elektrische auto's biedt echter een bereik dat over het algemeen toereikend is voor alle dagelijkse ritten. En een laadpunt is in Nederland tegenwoordig bij wijze van spreken op elke straathoek te vinden. In veel andere Europese landen is dat nog niet het geval, maar ook daar groeit de laadpuntdichtheid snel.

5. Onderhoud is een bron van stress

Wanneer is het tijd voor beurt? Hoe lang ben ik dan m'n auto kwijt en hoe kom ik in de tussentijd op mijn werk? Kan ik erop vertrouwen dat alle werkzaamheden die op de rekening staan ook echt zijn uitgevoerd?
Garages en werkplaatsen hebben niet altijd een goede naam en helaas is dat soms ook terecht. Bij PEUGEOT hebben we echter een oplossing die aan alle onzekerheid een einde maakt: met onze servicepakketten kun je alles vooraf regelen en de kosten spreiden.

Ontdek PEUGEOT PROMISE: onze beloftes voor een zorgeloze PEUGEOT-ervaring

Bij PEUGEOT willen we je niet gewoon een auto verkopen, maar een mobiliteitsoplossing bieden die je van zorgeloos rijden verzekert. Als onderdeel van die filosofie hebben we PEUGEOT PROMISE ontwikkeld waarmee we je de volgende beloftes doen:
 
Online kopen
Je nieuwe PEUGEOT samenstellen, prijzen bekijken, modellen vergelijken, advies over financiering vragen: het kan nu allemaal via onze website!

Wanneer je twijfelt over je keuze, kun je de auto die je op het oog hebt eerst 48 uur uitproberen. Dat verplicht tot niets. En als de auto die je online hebt besteld na aflevering toch niet helemaal aan je verwachtingen voldoet, kun je hem binnen veertien dagen weer inleveren. Kosteloos en zonder dat je ergens vast zit.
Aanvullende diensten en oplossingen

Als onderdeel van het PEUGEOT PROMISE-programma bieden we je een reeks diensten en oplossingen om het dagelijks gebruik van je PEUGEOT te vergemakkelijken. Daartoe behoren onder andere:

  • Laadpas: voor je elektrische PEUGEOT bieden we een laadpas die toegang geeft tot het grootste netwerk van openbare laadpunten van Europa.
  • MyPeugeot: deze app biedt je de mogelijkheid om allerlei functies van je auto op afstand via je telefoon te bedienen.
  • Vervangende auto: wanneer je je auto bij ons brengt voor een onderhoudsbeurt of reparatie, kunnen we je altijd een vervangende auto ter beschikking stellen.
Zekerheid voor een zorgeloze PEUGEOT-ervaring

Om je maximale zekerheid voor een zorgeloze PEUGEOT-ervaring te bieden, doen we je nog een aantal beloftes. Zoals:

  • Videocheck: een innovatieve dienst waarmee we je maximale transparantie bieden over onvoorziene werkzaamheden wanneer die bij een werkplaatsbezoek nodig blijken te zijn.
  • Mobiliteitsservice: zolang je de jaarlijkse onderhoudsbeurten voor je PEUGEOT laat uitvoeren bij een erkende PEUGEOT-werkplaats, heb je recht op gratis mobiliteitshulp in het geval van pech.
  • Gratis wasbeurt: na een onderhoudsbeurt of reparatie krijg je je auto altijd weer glanzend schoon terug.


Verder geven we voor onze elektrische modellen 8 jaar garantie op het accupakket en proberen we op alle fronten een steentje bij te dragen aan de strijd voor een beter milieu. Dat doen we onder andere door onderdelen aan het einde van hun levensduur terug te nemen om ze na een nauwgezette revisie weer aan te bieden als voordelig en milieuvriendelijk alternatief voor nieuwe onderdelen.
Met PEUGEOT PROMISE maken we het kiezen voor PEUGEOT makkelijker dan ooit!

ONTDEK AL ONZE ARTIKELEN