DE GESCHIEDENIS VAN HET AUTOMERK PEUGEOT

De geschiedenis van het automerk Peugeot

classe énergétique

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nulla pariatur? At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet ut et voluptates repudiandae sint et molestiae non recusandae. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.

détails du financement

montants exprimés TTC

prix du véhicule(1) 21 458,25 €
premier loyer 2499,03 €

dont loyer financier

2499,03 €

contrat garantie et entretien (2)

offert

35 loyers suivants 253,21 €

dont loyer financier

253,21 €

contrat garantie et entretien (2)

offert

durée

36mois

Kilométrage annuel

10 000 km

Option d'achat

13 570,34 €

montant total du en cas d'acquisition 24 931,71 €

offre de location avec option d'achat, sans assurance facultative, proposée par PSA finance France. Offre valable pour toute commande dans le cadre du site internet Citroen.fr, réservée aux particuliers majeurs résidant en France métropolitaine, sous réserve d'acceptation du dossier par CREDIPAR, locataire gérant de CLV, SA au capital de 138 517 008, RCS Nan terre 317 425 981,9 rue henri Barbusse 92230 Gennevilliers, n° ORIAS 07004921 (www.orias.fr). PSA finance France est une dénomination commerciale de CREDIPAR.

(1) Le montant du prix et des loyers n'inclut pas le cout du certificat d'immatriculation qui reste à la charge du locataire.

(2) Prestation Citroen Contract Garantie et Entretien offerte pour 36 mois et/ou 30 000 Km, au premier des 2 termes durée/ kilométrage atteint, selon conditions générales disponibles sur internet

DE GESCHIEDENIS VAN HET AUTOMERK PEUGEOT

Met de belangrijke innovaties en talrijke successen van het merk heeft Peugeot een groot gedeelte van de mooiste pagina's in de automobielhistorie geschreven. Met de nieuwe uitdagingen van de 21e eeuw gaat het avontuur van Peugeot verder.

1889

Presentatie van de stoomauto met drie wielen

Peugeot - Historie - 1889 - stoomauto met drie wielen

Op de wereldtentoonstelling van Parijs presenteert Armand Peugeot de eerste automobiel met de naam Peugeot: een stoomauto met drie wielen, gebouwd in samenwerking met de ingenieur Léon Serpollet. Deze auto werd niet op de markt gebracht.

1948

Introductie 203: eerste model met zelfdragende carrosserie

Peugeot - Historie - 1948 - Peugeot 203

De 203 is het eerste nieuwe model dat na de oorlog werd geïntroduceerd. Het is ook het eerste model met een zelfdragende carrosserie en een motor met aluminium cilinderkop met halfbolvormige verbrandingskamers en kleppen in V-opstelling. Het is ook de eerste Peugeot waarvan meer dan een half miljoen exemplaren zijn geproduceerd.

1960

Introductie 404

De 404 is ontworpen door Pininfarina. Zijn hoekige lijnen en grotere glasoppervlak weerspiegelen een modernisme en elegantie die een contrast vormen met de modellen van de jaren vijftig. In 1961 wordt de 404 de eerste Peugeot die leverbaar is met een motor met benzine-injectie.

1968

Introductie 504: volledig nieuwe styling en uitrusting

Peugeot - Historie - 1968 - Peugeot 504

De 504 is in 1969 in Europa verkozen tot Auto van het Jaar en heeft de langste carrière gehad van alle Peugeot-modellen (3.700.000 geproduceerde exemplaren tot 2006). Deze auto was bedoeld voor de middenklasse en is dankzij zijn uithoudingsvermogen tevens koning van de Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse wegen geworden.

1972

Introductie 104: de kortste sedan ter wereld

Peugeot - Historie - 1972 - Peugeot 104

De slogan "Tout Peugeot en 3,58 m" (een echte Peugeot en toch maar 3,58 m) refereert aan het feit dat het de kleinste vierdeurs sedan was ter wereld.

1979

Introductie 604: Eerste Berline met 6 cilinders sinds de 601

Peugeot - Historie - 1979 - Peugeot 604

Zijn stijlvolle en statige voorkomen maakte hem gewild bij de hoogste overheidsinstanties.
De 604 was de eerste auto op de Europese markt die leverbaar werd met een turbodieselmotor.

1983

Introductie 205: het "sterke nummer"

Peugeot - Historie - 1983 - Peugeot 205

De reddende engel voor Peugeot. Hij werd twee keer wereldkampioen Rally en won twee keer Parijs-Dakar. Hij zou de best verkochte auto in Frankrijk en de meest geëxporteerde Franse auto ooit worden.

1987

Introductie 405

Peugeot - Historie - 1987 - Peugeot 405

Voor de tweede keer in de geschiedenis ontvangt Peugeot de Europese trofee voor de Auto van het Jaar dankzij de 405, de nieuwe gezinsauto van het merk, in 1988.

1997

Introductie van de door Pininfarina ontworpen 406 Coupé

Peugeot - Historie - 1997 - Peugeot 406

Dankzij zijn tijdloze uiterlijk is dit model een collector's item geworden. Het is de eerste coupé met een dieselmotor (2001).

1998

Introductie 206, waarvan 7.326.029 exemplaren geproduceerd

De 206 is drie keer wereldkampioen Rally geworden. De CC-uitvoering (2000) bracht de "transformeerbare coupés" weer terug op de markt. Een concept dat voor het eerst door Peugeot werd geïntroduceerd in 1934.

2016

Introductie van de 3008

Peugeot - Historie - 2016 - Peugeot 3008 SUV

De nieuwe Peugeot 3008 werd geroemd om zijn stijl, zijn interieurdesign en zijn prestaties en werd door een jury van 58 Europese journalisten verkozen tot Auto van het Jaar 2017.

Het is de eerste bekroonde SUV sinds de trofee in 1964 in het leven werd geroepen en de vijfde Peugeot die de titel kreeg na de 308 in 2014, de 307 in 2002, de 405 in 1988 en de 504 in 1969.