PEUGEOT 308 5-deurs

Peugeot 308 5-deurs | Gedurfd, intuitief en geavanceerd

PEUGEOT 308 Berline

Vanaf 21.980

95g i

4l i

De designers en ingenieurs van Peugeot hebben van de 308 een gedurfde, intuïtieve en geavanceerde auto met ranke lijnen gemaakt. Maak kennis met de nieuwe Peugeot 308. Een pure, hightech en efficiënte auto die garant staat voor ongekende rijsensaties

3 REDENEN OM DE 308 TE KIEZEN

EFFICIENCY

Peugeot 308 - PureTech benzinemotor

PEUGEOT i-Cockpit®

Peugeot 308 - i-Cockpit®

PUUR DESIGN

Peugeot 308 - Puur design

EFFICIENCY

De PureTech benzinemotoren
De Peugeot 308 kan worden uitgerust met ultramoderne en vooral zuinige driecilinder benzinemotoren. Het aanbod start met de 1.2 PureTech 110 met turbocompressor. De 1.2 PureTech 130 is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen of de automatische transmissie EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) eveneens met 6 versnellingen. Modulair en compact: deze motor is een toonbeeld van efficiency en hoogwaardige technologie.

De BlueHDi-technologie
BlueHDi is de naam van de Euro6-dieselmotoren van Peugeot. Dankzij de technologie van deze motoren wordt de NOx-uitstoot (stikstofoxide) met meer dan 90% verminderd. Ook de CO2-uitstoot en het brandstofverbruik zijn lager, terwijl 99,9% van de roetdeeltjes wordt tegengehouden door het roetfilter.

De Peugeot 308 is leverbaar met 3 verschillende BlueHDi-motoren: de 1.6 BlueHDi 120 met een handgeschakelde 6-versnellingsbak en de 2.0 BlueHDi 150 met een handgeschakelde 6-versnellingsbak of de automatische transmissie EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) met 6 versnellingen. Daarnaast is op de GT de 2.0 BlueHDi 180 leverbaar. Uitsluitend in combinatie met de EAT6.

Automatische transmissie
EAT6 De automatische transmissie EAT6 is samen met Aisin AW ontwikkeld. Dankzij de Quickshift-technologie kan deze transmissie snel en vaak schakelen. Bovendien doet het rendement van deze transmissie nauwelijks onder voor dat van een handgeschakelde versnellingsbak. Dit kon worden bereikt door de interne wrijving te verminderen en de lock-up van de koppelomvormer zo vaak mogelijk te gebruiken om slip te voorkomen. Zo wordt het verschil in CO2-uitstoot ten opzichte van een handgeschakelde versnellingsbak verminderd tot 5 g/km, zodat deze uitvoering zowel qua rijplezier als qua brandstofverbruik bijzonder aantrekkelijk is.

PEUGEOT i-Cockpit®

Peugeot 308 - i-Cockpit®

Bij de nieuwe PEUGEOT 308 doet een nieuwe lay-out van de cockpit zijn intrede: de PEUGEOT i-Cockpit®, die garant staat voor een ongekend rijplezier. Een strak design dat sierlijk is door zijn eenvoud en is opgebouwd rond de middenconsole, een 9,7 inch touchscreen en een grote, centrale knop die is geïnspireerd op hoogwaardige hifi-installaties.

Zodra u achter het compacte stuur plaatsneemt, zult u direct de voortreffelijke ergonomie van de cockpit ontdekken. Met de zwart gelakte en de in zijdeglans verchroomde accenten maakt het interieur direct een verzorgde en geraffineerde indruk. Bekroond als “Mooiste Interieur van 2013” gepresenteerd tijdens het 29e Festival Automobile International.

PUUR DESIGN

i

De Peugeot 308 is een puur gelijnde auto. Met zijn strakke lijnen en scherp gesneden en atletische vormen maakt de Peugeot 308 geen geheim van zijn efficiency en lichte constructie. Ook het interieur heeft een hightech uitstraling dankzij de efficiënt ingedeelde, ruimtelijke cockpit en de geraffineerde afwerking.

IN HET KORT

WAT IS HET GEMIDDELDE VERBRUIK* VAN UW 308?

Om haar klanten van zo goed mogelijke informatie te voorzien stelt de PSA Groep voor om gebruik te maken van onafhankelijke en gecertificeerde metingen van het brandstofverbruik in representatieve gebruiksomstandigheden.

*Gemiddeld geschat werkelijk verbruik op basis van het gebruik van het voertuig in de praktijk, afkomstig van de gegevens verkregen in het meetprotocol of berekend uit deze gegevens. Deze schatting wordt ter indicatie gegeven en kan variëren naargelang de feitelijke gebruiksomstandigheden. De schatting moet onderscheiden worden van de meer algemene/theoretische verbruiksweergave gemeten aan de hand van de EU-typegoedkeuring (de enige officiële waarden), en hangt af van de hypotheses en voorwaarden van het meetprotocol. De schatting van het werkelijk verbruik heeft dus geen algemene waarde. Het meetprotocol is beschikbaar op de website van de PSA Groep, www.groupe-psa.com

ANDERE VERSIES

34 INTERNATIONALE AWARDS

Model Land Prijs Toegekend door
308 Australië Good Design Award (2015) Jury van autojournalisten
België "Lease car of the year" (2014) De leasemaatschappij Alphabet
Korea Energy Tech Winner (1.6 BlueHDi 120 - 119 g/km) (2015) De Koreaanse consumentenbond
Kroatië HR Auto 2014 Jury van autojournalisten
Prijs "Cro Auto 2014" Jutarnji list (2e nationale dagblad) en Auto klub (wekelijks verschijnend automagazine)
Spanje Auto van het jaar 2014 De Vanguardia (een van de belangrijkste media van Catalonië) en de media van de persgroep Editorial Prensa Iberica
Frankrijk Prijs in de categorie compacte auto's en gezinsauto's (2013) De 20e editie van de Trophées Argus
Prijs voor het mooiste interieur (2014) Het Festival de l'Automobile International
De favoriete compacte auto van Frankrijk (2015) L'Automobile Magazine
Prijs "zakenauto van het jaar 2014" Een jury bestaande uit 14 journalisten en wagenparkbeheerders
Prijs "Best Cars" voor de beste compacte auto (2105) L'Automobile Magazine
Beste compacte auto met verbrandingsmotor (2015) De jury van de verkiezing voor de Prix Auto Environnement MAAF (verkiezing van de milieuvriendelijkste auto's)
Prijs "Beste compacte auto van het jaar 2017" L'Automobile Magazine
Ierland Continental Irish Compact Car of the Year 2015 De Ierse vereniging van autojournalisten
Israël Auto van het Jaar 2015 Het magazine Auto en de internetsite MAKO
Gezinsauto van het jaar 2015 Het magazine Auto en de internetsite MAKO
Italië Prijs "UIGA Auto Europa 2015" Een jury bestaande uit journalisten die lid zijn van de Italiaanse vereniging van autojournalisten (UIGA). De Peugeot 308 dankt de prijs aan zijn stijl, functionaliteit en innovatie.
Malaisië Beste gezinsauto (2015) NST-Maybank Car of the Year
Marokko Auto van het Jaar 2015 Jury van autojournalisten
Nieuw-Zeeland "Car of the Year" Het magazine NZ Autocar en de verzekeringsmaatschappij AMI.
Slowakije Auto van het jaar 2014 De leden van een jury bestaande uit 16 journalisten van de belangrijkste Slowaakse media
Zwitserland Auto van het jaar 2014 in Zwitserland Schweizer Illustrierte
Turkije Hatchback van het jaar 2014 TopGear Magazine
308 & 308 SW EUROPA Auto van het jaar 2014 De leden van de jury voor de Auto van het jaar-verkiezing
Franrijk Meest populaire compacte auto van het jaar 2016 L'Automobile Magazine
308 GTi Franrijk Reference Sports auto van het jaar 2016 De Revue Automobile
Bedrijfsauto van het jaar 2016 (Årets Firmabil) L'Automobile Magazine
308 SW Duitsland Prijs "Red Dot Award" in de categorie "Product Design" (2014) Jury van autojournalisten
België VAB gezinswagen van het jaar 2015  De Vlaamse automobilistenbond (VAB)
Frankrijk De meest toonaangevende stationwagon van 2015 De Revue Automobile
Taxi van het jaar 2014-2015 De redactie van L'Officiel du Taxi
Japan Imported Car of the Year 2015-2016 De Japan Automotive Hall of Fame
Noorwegen Bedrijfsauto van het jaar 2016 (Årets Firmabil) Dagens Næringsliv
Slowakije Prijs voor het beste design (2014) Jury van autojournalisten

ZOEK EEN PEUGEOT VESTIGING

Er is een probleem met het laden. Probeer het later nog eens. Neem gerust contact met ons op als het probleem blijft bestaan.