Efficiëntie: beter en schoner is van groot belang

GEOPTIMALISEERDE MOTOREN

PureTech motoren

Om aan de steeds strenger worden milieunormen te voldoen heeft Peugeot een nieuwe familie van 3-cilinder benzinemotoren ontwikkeld, de PureTech-motoren. Bij de ontwikkeling van deze motoren werd Peugeot's downsize-strategie toegepast.

Hierdoor is de 3-cilinder PureTech-motor lichter en compacter dan een 4-cilindermotor met hetzelfde vermogen.  Het vermogen en de prestaties liggen op een hoger plan, het koppel is beschikbaar over een breed toerengebied en de motor is bijzonder stil.

Het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot liggen tot wel 25% lager, zonder dat dit ten koste gaat van het rijplezier.

Van deze geoptimaliseerde motor bestaan twee uitvoeringen die 40% van de onderdelen met elkaar delen: een normale atmosferische uitvoering en een turbo-uitvoering. De turbo-uitvoering is leverbaar in twee vermogensvarianten - de 1.2 PureTech 110 S&S en de 1.2 PureTech 130 S&S - en werd in zijn categorie verkozen tot Engine of the Year 2015 en 2016.

Deze sterke, efficiënte en plezierige motoren concretiseren de belofte van het merk om nieuwe, intense rijsensaties te bieden.

PureTech motoren

DE ATMOSFERISCHE MOTOR

Deze motor combineert dynamiek met eenvoud. Hij wordt geleverd in de Peugeot 108 en de basisuitvoeringen van de Peugeot 208, 2008 en 308.

Deze modellen worden aangedreven door de 1.2 PureTech 68, de 1.2 PureTech 82 of de 1.2 PureTech 82 S&S (Stop & Start) en hebben een CO2-uitstoot tussen 95 en 114 g/km.

PureTech motoren

DE TURBOMOTOR

Deze motor is voorzien van een turbo van de nieuwste generatie die met een hoog toerental (240.000 t/min) kan draaien.

Dit zorgt voor een uitstekende balans tussen koppel bij lage toerentallen en vermogen. Tussen 1500 en 3500 t/min is reeds 95% van het koppel beschikbaar.

De 1.2 PureTech 110S&S en de 1.2 PureTech 130 S&S worden geleverd in de Peugeot 208, 2008, 308, 308 SW, 3008, 5008 en Partner Tepee.