i Kan media niet laden

EEN EXCLUSIEVE TECHNOLOGIE

FAP filter

Bij de door de PSA Groupe ontwikkelde BlueHDi-technologie wordt het roetfilter (FAP) gecombineerd met SCR (Selective Catalytic Reduction).
BlueHDi is de efficiëntste technologie op de markt om de uitstoot van schadelijke stoffen te beperken. Met deze motoren blijft Peugeot toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke dieselmotoren.
De 1.6 en 2.0 BlueHDi-motoren worden geleverd in de Peugeot 208, 2008, 308, 308 SW, 3008, 508, 5008, Partner Tepee, Traveller, Partner, Expert en Boxer.

BEPERKTE UITSTOOT

De BlueHDi-technologie is Peugeot's oplossing om vermindering van de luchtkwaliteit tegen te gaan door de verbranding in de motor en de filtering van het uitlaatgas uiterst nauwkeurig te regelen.

Zo wordt de NOx-uitstoot met wel 90% teruggedrongen en wordt 99,9% van het fijnstof geëlimineerd. Het SCR-systeem (Selective Catalytic Reduction) zet met een katalytische reactie NOx om in waterdamp en stikstof.

BEWEZEN DOELTREFFEND

BlueHDi motoren

BlueHDi is de enige technologie die al kort na de koude start efficiënt werkt. De SCR-katalysator is namelijk vóór het roetfilter geplaatst.

Deze combinatie (SCR + roetfilter met additiefsysteem) is een uiterst efficiënt uitlaatgasnabehandelingssysteem.

Peugeot is op dit gebied al jarenlang een voorloper: het merk monteerde al roetfilters op haar modellen 11 jaar voordat ze verplicht werden gesteld. Peugeot had namelijk in 2000, bij de introductie van de 607, de primeur van het roetfilter.