ABN AMRO World Tennis Tournament

Rotterdam omarmt NextGen Lions

tijdens ABN AMRO World Tennis Tournament

Peugeot is Official Partner van het 47e ABN AMRO World Tennis Tournament, het grootste indoor tennistoernooi van Nederland. Het merk is zowel op als naast de baan volop zichtbaar en relaties, dealers, pers en klanten genieten op uitnodiging van Peugeot van een week toptennis in Ahoy Rotterdam.

Beat The NextGen Lions
Ook dit jaar is de King of The Court-activatie één van de blikvangers tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament. Van 8 tot en met 16 februari maken tennisliefhebbers kennis met het NextGen Lions programma, waarbij dit jaar het thema ‘Beat the NextGen Lions. Become King of The Court’ centraal staat. Bezoekers worden door middel van de interactieve game uitgedaagd de scores van de NextGen Lions te verslaan. 

Gedurende één minuut moet de deelnemers op drie onderdelen (accuracy, tempo & consistency) proberen het niveau van zijn/haar favoriete Lion bij te houden. Dit zijn onderdelen die voor tennistalent dé basis vormen voor toekomstig succes. Als deelnemers de score van Kiki, Tallon, Robin, Tim, Botic of Ryan verbeteren, zijn ze ‘King of The Court’. 

Bekijk de video

De NextGen Lions hebben dit jaar een prominentere rol gekregen in de ontwikkeling van de game die ook is uitgerust met spectaculaire audio en videofragmenten. Tallon Griekspoor, die zelf twee keer uitkwam op het ABN AMRO World Tennis Tournament: “Wij zijn als NextGen Lions nadrukkelijk betrokken bij de King of The Court-activatie. Het is zowel voor de beginnende als ervaren tennissers vooral een leuke manier om jezelf met ons te meten. En misschien zelfs wel om ons te verslaan.”

Eveneens nieuw is dat iedere deelnemer na afloop een professionele actiefoto ontvangt met de behaalde score. Deze actiefoto is niet alleen een leuk aandenken, deelnemers maken hiermee ook kans op VIP-tickets voor Roland Garros. 

Ook buiten de tennisbanen is Peugeot volop zichtbaar. Met een dynamische Digital Out of Home-campagne wordt de thematiek door heel Rotterdam geactiveerd. In een straal van 10 kilometer rondom Ahoy zijn schermen geselecteerd waarop voorbijgangers worden uitgedaagd om het op te nemen tegen de NextGen Lions. 

NextGen Lions-tennisprogramma
Voor het NextGen Lions-tennisprogramma staat 2020 in het teken van groei. Na twee succesvolle jaren heeft het inmiddels een duidelijk signatuur en wordt het programma zowel landelijk als regionaal doorgevoerd. Zo steunen inmiddels meerdere dealers de lokale tennisclub met het NextGen Club Fund en is Peugeot, samen met het dealernetwerk sponsor van alle ITF Future Toernooien op Nederlandse bodem. 

Ellis Blasé: “In 2020 pakken we door met het NextGen Lions-programma. De vernieuwde King of The Court-activatie is de kickstart van een veelbelovend tennisjaar. Samen met de Lions en het dealernetwerk organiseren we ook dit jaar allerlei activiteiten voor aanstormend tennistalent. Zo willen we nog meer tennisfans laten kennismaken met het merk Peugeot en onze passie voor tennis.” 

Op de hoogte blijven van alle sponsoractiviteiten, acties en het nieuws rondom Peugeot? Schrijf je in voor de nieuwsbrief.