Volledig elektrische Peugeot e-208

Peugeot e-208

De Peugeot e-208 is slechts het begin

Peugeot maakt zich op voor een geëlektrificeerde toekomst

Peugeot speelt in op de veranderende toekomst. Niet alleen met de volledig elektrische e-208, maar ook met uiterst efficiënte plug-in hybride-, benzine- en dieselaandrijving. “Wij willen onze klanten de keuze bieden uit verschillende aandrijfvormen. Je koopt een Peugeot en vervolgens kies je de aandrijflijn. Dat is onze strategie”, aldus Robert-Jan Dekkers, Energy Transition Director Peugeot. “Door elk model met een geëlektrificeerde aandrijflijn aan te bieden en benzine- en dieseltechniek te blijven doorontwikkelen, streven we naar een zo laag mogelijke CO2-uitstoot.

e-208: een sterk nummer
De Peugeot e-208 arriveert begin 2020 in Nederland, maar is nu al een succesnummer. “We zijn erg blij met de komst van de Peugeot e-208”, zegt Dekkers. “We zijn een aantal weken geleden gestart met een reserveringsmodule, waarbij geïnteresseerden zich kunnen inschrijven voor de e-208. Hij overtreft nu al onze verwachtingen. Straks is een derde van alle verkochte 208-modellen een e-208.”

Dealers voorbereid op elektrificatie
De volledig elektrische Peugeot e-208 bouwt voort op het succes van de e-Partner Tepee en iOn. Dekkers: “De iOn en e-Tepee Partner zijn voor ons echte pioniers waarmee onze klanten en dealers voor het eerst kennis maakten met een elektrische Peugeot. In 2018 zijn honderd elektrische modellen verkocht. Voor onze dealers een mooie voorbereiding op de komst van de e-208.”

De klant ontzorgen
“Met de nieuwe Peugeot e-208 willen we elektrisch rijden voor iedereen aantrekkelijk maken. Voorlopig blijft een elektrische auto duurder dan een vergelijkbare benzine- of dieselauto. Daarom ontwikkelen we aantrekkelijke private leaseconstructies. We willen de klant ontzorgen en bijvoorbeeld een alternatief met een benzine- of dieselmotor aanbieden als die op vakantie gaat. Ook biedt ons Free2move-platform de mogelijkheid om aantrekkelijk auto’s te leasen en te delen.”

De CO2-uitstoot verlagen
Peugeot richt zijn pijlen niet uitsluitend op 100% elektrische aandrijving, maar wil klanten de keuze bieden uit verschillende aandrijfvormen. Dekkers: “Iedereen volledig elektrisch laten rijden, is geen doel op zichzelf. Het doel is om als merk de CO2-uitstoot te verlagen. Daarom ontwikkelen we ook efficiënte plug-in hybride-aandrijflijnen die gemiddeld minder dan 50 gram CO2 per kilometer uitstoten. Vanaf 2025 heeft elk model van Peugeot een geëlektrificeerde aandrijflijn. Verder blijven we benzine- en dieselmotoren verkopen, want ook op dit gebied zijn grote ontwikkelingen gaande.”