Peugeot NextGen Lions tennis sponsorplan

Peugeot Next Gen Lions

Peugeot Next Gen Lions sponsorplan

schakelt door naar volgende versnelling

Voor het derde jaar is Peugeot Official Partner van het ABN AMRO World Tennis Tournament in Ahoy Rotterdam. Tijdens het toernooi worden alle spelers en officials in de PEUGEOT 5008 SUV en de nieuwe PEUGEOT  508 vervoerd. Iedere dag worden er bovendien veel relaties, dealers, pers en klanten uitgenodigd om als VIP-gast van Peugeot te genieten van geweldige tenniswedstrijden en de fantastische entourage die door toernooidirecteur Richard Krajicek, Ahoy Rotterdam en hoofdsponsor ABN AMRO zijn neergezet.

Tennishistorie
“Peugeot en tennis vormen al jarenlang een hecht team,” aldus Ellis Blasé, Manager PR & Sponsoring Peugeot Nederland. “Als Frans automerk zijn we ruim 35 jaar verbonden aan Roland Garros in Parijs. Sinds 2017 is Peugeot Platinum Partner van de Association of Tennis Professionals (ATP) en ondersteunen we de Krajicek Foundation. In samenwerking met Martijn Kabbes van Sportmarketingbureau MK Sponsormatch hebben we begin 2018 het NextGenLions tennisplan strategisch opgezet, waar Triple Double Sportmarketing het uitgebreide communicatie- en activatieconcept voor heeft ontwikkeld. Een compleet concept waarbij de meest talentvolle Nederlandse tennissers worden ondersteund bij hun carrière als tennisprofessional. De tennissers die op onze steun kunnen rekenen zijn Tallon Griekspoor, Botic van de Zandschulp, Tim van Rijthoven, Ryan Nijboer en Robin Haase. Wij vinden het belangrijk om aanstormend tennistalent te begeleiden naar de top. Met Haase in een mentorrol zijn we erg trots op onze Lions. Met dit onderscheidende talentenprogramma motiveren en stimuleren we hen om hun dromen na te jagen. We moedigen ze aan om mentaal sterk te worden en te spelen met het hart van een leeuw. Hiermee is de metafoor met de leeuw uit ons logo natuurlijk uiterst relevant. Onze leeuw staat immers voor kracht, souplesse en snelheid. Be a Lion!”

Peugeot Next Gen Lions

Samenspel met dealers en clubs
NextGen Lions is een uniek programma, gelanceerd in 2018 waarmee Peugeot Nederland aanstormend tennistalent in Nederland de juiste handvaten biedt om de top te bereiken. Niet alleen in de vorm van financiële ondersteuning maar ook op mentaal vlak. Juist daar is voor jonge tennissers veel winst te behalen. “De basis van het plan wordt gevormd door de tennissers”, vervolgt Kabbes. “Vervolgens hebben we er een tenniscampagne omheen gebouwd waarmee we op lokaal niveau samen met de dealers het merk Peugeot verbinden aan tennis. Dealers komen door speciaal ontwikkelde NextGen tennisactiviteiten in contact met de tennisclubs en daarmee met alle tennisliefhebbers. Hierbij ligt de nadruk op het stimuleren van de sport onder de jeugd, ofwel de nieuwe NextGen generatie. Uiteraard worden ook onze Lions ingezet. Mede door een actief social media beleid willen we tennisliefhebbers bereiken met het laatste nieuws over tennis en de nieuwste modellen van Peugeot.”

Futures en Challengers
De tennissport in Nederland kan wel wat support gebruiken. Blase: “We hebben het afgelopen jaar ook actief ingezet op de ondersteuning van de Future en Challenger toernooien in Nederland. Voor jonge spelers een belangrijk platform om punten te vergaren voor de wereldranglijst. Een aantal dealers heeft zich verbonden aan deze internationale toernooien. We gaan dat dit jaar continueren. Vanuit Peugeot Nederland kunnen onze dealers rekenen op alle support op het gebied van social media, exposure en promotiematerialen in de NextGen Lions stijl. ”

 ‘King of the Court’
Het ABN AMRO WTT in Ahoy Rotterdam vormt een belangrijk onderdeel van de tennissponsoring. In de publieksruimte Shops & Bites wordt een unieke tennisgame gelanceerd dat is voorgesteld en uitgewerkt door Triple Double Sportmarketing: ‘King of the Court’. In samenwerking met het Marketing team is er gezocht naar een passende activatie van het NextGen plan. Het concept van King Of The Court is speciaal in de NextGen Lions stijl gebouwd. Peugeot gaat hiermee op zoek naar nieuw tennistalent. Bezoekers worden in de game uitgedaagd om in één minuut een zo hoog mogelijke score te behalen op drie onderdelen: accuracy, speed en balance. Deze vaardigheden zijn voor jonge tennissers essentieel in hun ontwikkeling. De dagwinnaars worden uitgenodigd voor een tennisclinic met de NextGen Lions. De deelnemer die, gemeten over het hele ABN AMRO Word Tennis Tournament, de hoogste score heeft behaald gaat bovendien als VIP naar Roland Garros in juni 2019.

NextGen Club Fund
In 2019 breiden we ons plan verder uit met de introductie van het Peugeot Club Fund. Peugeot richt zich hiermee rechtstreeks op de tennisclubs en hun leden via de lokale dealers. Voor iedere Peugeot die door een lid van de tennisclub wordt aangekocht, ontvangt de tennisclub een sponsorbijdrage van tenminste 250 euro. Dat geldt voor zowel nieuwe auto’s als voor occasions. Als de Peugeot voor een onderhoudsbeurt bij een dealer wordt gebracht, gaat 10% van de kosten naar de tennisclub. Blase: “Het geld dat de club daarmee in totaal ontvangt, wordt besteed aan jeugdactiviteiten. Een investering in de nieuwe generatie. Zo proberen we lokaal tennistalent te ondersteunen. En wellicht levert dat op termijn wel een nieuwe Robin Haase of Tallon Griekspoor op.”

Bekijk de video