DE PLUG-IN HYBRIDE-TECHNOLOGIE

Plug-in hybride-technologie van Peugeot
Plug-in hybride-technologie van Peugeot

Als belangrijke speler in elke technologische revolutie gaat Peugeot met het volste vertrouwen de energietransitie tegemoet door technologie toe te passen die altijd ten goede zal blijven komen aan het rijplezier. De plug-in hybride-technologie gebruikt twee energiebronnen om de auto aan te drijven: een elektromotor met een oplaadbare tractiebatterij en een benzinemotor. Tijdens korte ritten kunt u 100% elektrisch rijden (elektrische actieradius van tot wel 59 km (WLTP-norm, 69 km (NEDC-norm)), terwijl tijdens lange ritten de verbrandingsmotor wordt gebruikt.

Peugeot biedt met de nieuwe 508 en 508 SW en de 3008 SUV (met 2- of 4-wielaandrijving) een uitgebreid gamma plug-in hybrideauto's aan.

Nieuwe Peugeot 3008 HYBRID 4

HYBRIDE-AANDRIJFLIJN

Combinatie van een elektromotor

Hybride-aandrijflijn - Pure Tech

BENZINEMOTOR

De 1.6 PureTech-motor is aangepast door de toevoeging van een dynamo/startmotor en een specifieke koeltunnel. Deze motor levert 180 pk bij de HYBRID-uitvoering en 200 pk bij de HYBRID4-uitvoering.

NIEUWE GEËLEKTRIFICEERDE AUTOMATISCHE TRANSMISSIE

De PureTech-motor is gekoppeld aan de nieuwe 8-traps automatische transmissie e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission 8 Speed) die specifiek is voor de plug-in hybride-aandrijflijnen van Peugeot. De aan deze automatische transmissie gekoppelde elektromotor levert 110 pk (80 kW) en drijft de voorwielen aan.

Hybride-aandrijflijn - Hybrid4

ONMERKBARE OVERGANGEN OP HET JUISTE MOMENT

Voor de overgangen tussen de elektrische aandrijving en de aandrijving door de verbrandingsmotor heeft de koppelomvormer van de uitvoeringen met verbrandingsmotor plaatsgemaakt voor een meervoudige natte plaatkoppeling. Al deze aanpassingen hebben bijgedragen tot een 60 Nm hoger koppel, voor een optimale respons.

GEËLEKTRIFICEERDE ACHTERTREIN

Bij de HYBRID4-uitvoeringen is de multilink-achtertrein voorzien van een elektromotor van 110 pk (80 kW). De auto beschikt zo over 4-wielaandrijving. Dit gaat niet ten koste van de binnenruimte.

TRACTIEBATTERIJ

Actieradius van tot wel 59 km (WLTP-norm)

Tractiebatterij-  Actieradius van tot wel 59 km (WLTP-norm)

De tractiebatterij is van het type lithium-ion (300 V) en is bij zowel de HYBRID- als de HYBRID4-uitvoeringen (met 4-wielaandrijving) ingebouwd onder de zitplaatsen achterin. De tractiebatterij heeft een capaciteit van 11,8 kWh tot 13,2 kWh. Deze capaciteit is voldoende voor een elektrische actieradius van tot wel 59 km (volgens de WLTP-norm, 69 km volgens de NEDC-norm). Gedurende 8 jaar of 160.000 km wordt een minimale laadcapaciteit van 70% van de tractiebatterij gegarandeerd.

Door uw dagelijkse kilometers binnen de bebouwde kom zoveel mogelijk in de 100% elektrische rijmodus af te leggen kunt u de CO2-uitstoot van uw auto tot een minimum beperken. Elektrisch rijden is mogelijk tot 135 km/h, bij hogere snelheden zorgt de verbrandingsmotor voor de aandrijving.

OPLADEN

Gemakkelijk en snel

Opladen - klep van de laadaansluiting

De klep van de laadaansluiting is onopvallend in het linker achterscherm van de auto aangebracht. De laadkabel kan gemakkelijk worden opgeborgen in een speciale ruimte onder de vloer van de bagageruimte.

Het opladen:

  • duurt minder dan 7 uur via een normaal stopcontact (lader van 3,7 kW, 8 A)
  • duurt minder dan 1,75 uur via een wallbox (lader van 7,4 kW, 32 A, standaar meegeleverd)

Onderweg, thuis of op uw werk: er is altijd een manier om uw auto op te laden. Met onze service Charge My Car kunt u uw ritten gemakkelijk plannen en uw auto bij openbare laadpunten opladen.

NIEUWE FUNCTIES

Voor een nieuwe vorm van rijplezier

Hybride-aandrijflijn - Brake-functie

NIEUWE BRAKE-FUNCTIE

De nieuwe Brake-functie, die desgewenst door de bestuurder kan worden ingeschakeld, zorgt ervoor dat de auto sterker vertraagt als het gaspedaal wordt losgelaten, zonder dat het rempedaal wordt ingetrapt. De werking van deze functie is vergelijkbaar met afremmen op de motor en zorgt er bovendien voor dat de tractiebatterij wordt bijgeladen, bijvoorbeeld tijdens een afdaling. De Brake-modus kan eenvoudig worden ingeschakeld door in de Drive-modus de Shift and Park by Wire-selectiehendel een tikje naar achteren te geven.

NIEUWE FUNCTIE e-SAVE

Dankzij de functie e-Save kan de bestuurder elektrisch rijden op het moment dat hem dat uitkomt. Hiermee kan hij namelijk een voorraad elektrische energie opslaan die hij onderweg wanneer hij maar wil kan gebruiken. De voorraad elektrische energie kan bijvoorbeeld worden gebruikt om een milieuzone te doorkruisen.

De functie kan worden geactiveerd via het menu e-Save van het touchscreen. Vervolgens kan de bestuurder op het gewenste moment 100% elektrisch rijden door met de keuzeschakelaar voor de rijmodus de Zero Emission-modus te selecteren.

PEUGEOT i-Cockpit®

Hybride-aandrijflijn - PEUGEOT i-Cockpit®

De PEUGEOT i-Cockpit® van de hybride-uitvoeringen geeft specifieke rij-informatie weer in het gezichtsveld van de bestuurder (rijmodus, laadtoestand van de tractiebatterij, beschikbare elektrische actieradius, enz.). Zoals altijd is hij volledig te configureren en te personaliseren.

De vermogensmeter in het rechterdeel van het digitale instrumentenpaneel neemt de plaats van de toerenteller in. Deze meter bestaat uit drie gemakkelijk herkenbare zones:

  • De zone ECO duidt op een energiezuinige rijstijl.
  • De zone POWER duidt op een meer dynamische rijstijl, waarbij hogere prestaties worden geleverd.
  • De zone CHARGE wijst de bestuurder erop dat energie wordt teruggewonnen voor het bijladen van de tractiebatterij, met name bij het loslaten van het gaspedaal.

Aan beide zijden van het instrumentenpaneel bevindt zich een niveaumeter: één voor de brandstof en één voor de laadtoestand van de tractiebatterij. Onder beide meters wordt de beschikbare actieradius in km aangegeven.

NIEUWE RIJSENSATIES

Ergonomisch en gebruiksvriend

i

Tijdens het opladen geeft het digitale instrumentenpaneel de teruggewonnen elektrische actieradius, het teruggewonnen laadniveau van de tractiebatterij, de laadsnelheid van de tractiebatterij en de resterende laadtijd tot de tractiebatterij volledig is opgeladen weer.

Het touchscreen bevat ook een specifiek menu voor het hybridesysteem. Via dit menu kan nieuwe informatie worden weergegeven:

  • het scherm met de energiestromen dat de werkingsfase van het hybridesysteem weergeeft,
  • openbare oplaadpunten die naast tankstations als POI kunnen worden getoond,
  • de actieradius in de volledig elektrische rijmodus,
  • de totale actieradius (elektrisch + die van de verbrandingsmotor).

CONNECTIVITEIT VAN MYPEUGEOT®

Blijf verbonden met uw auto

MYPEUGEOT® APP

Voor een optimaal gebruiksgemak is de content van de mobiele app MyPeugeot App uitgebreid. Hiermee is het overal en op elk moment mogelijk om op afstand het opladen te activeren, de voortgang van het opladen van de auto te controleren, de voortemperatuurregeling van het interieur te programmeren of de statistieken van het elektrische verbruik of brandstofverbruik te raadplegen.

MEER OVER MYPEUGEOT® APP

NEEM CONTACT OP