HET PEUGEOT PLUG-IN HYBRID-GAMMA

i

De HYBRID- en HYBRID4-uitvoeringen van de nieuwe Peugeot 508 en 508 SW en de Peugeot 3008 zijn leverbaar vanaf herfst 2019.

PEUGEOT 3008 GT HYBRID4

Overal en altijd

Peugeot Plug-in Hybrid - PEUGEOT 3008 SUV HYBRID

Met meer vermogen dan ooit voor een in serie geproduceerde Peugeot krijgt het karakter van de Peugeot 3008 SUV in de krachtige HYBRID4-uitvoering een nieuwe dimensie. Deze topuitvoering beschikt over vierwielaandrijving en levert een gecombineerd vermogen van 300 pk/220 kW.

Peugeot Plug-in Hybrid - Peugeot 3008 SUV - HYBRID-aandrijflijn

Dit is mogelijk gemaakt door de combinatie van een PureTech-benzinemotor met een vermogen van 200 pk/147 kW met twee elektromotoren (één voor en één achter) met een vermogen van 110 pk/80 kW per stuk.

Hiermee heeft de auto slechts 6,5 s(1) nodig om van 0-100 km/h te accelereren. De tractiebatterij heeft een capaciteit van 13,2 kWh, wat een actieradius van tot wel 50 km volgens de WLTP-standaard(2) (60 km volgens de NEDC-standaard(1)) in de 100% elektrische rijmodus mogelijk maakt.

Peugeot Plug-in Hybrid - Peugeot 3008 SUV - HYBRID-aandrijflijn

De 4WD-modus zorgt voor extra tractie op bijvoorbeeld onverharde wegen of slecht begaanbaar terrein. Doordat het vermogen gelijkmatig over de 4 wielen van de auto wordt verdeeld, is er altijd voldoende grip: op een nat wegdek, in modder of sneeuw, op bochtige wegen, enzovoort.

Ondanks zijn indrukwekkende vermogen en vierwielaandrijving behoort de Peugeot 3008 HYBRID4 qua CO2-uitstoot tot de best scorende auto's van de markt: minder dan 49 g CO2 per km volgens de WLTP(2)-standaard.

De toepassing van een nieuwe multilink-achtertrein staat garant voor een uitstekend comfort voor de achterpassagiers. Deze constructie gaat niet ten koste van de ruimte voor de inzittenden. In de bagageruimte staat de vloer nu wel standaard in de hoogste stand.

De HYBRID4-aandrijflijn is uitsluitend leverbaar in de GT-uitvoering met een exclusieve Alcantara® bekleding in de kleur Gris Gréval in combinatie met sierpanelen van echt eikenhout met "Grey Oak" patina-effect. Ook de reeds van de nieuwe PEUGEOT 508 bekende nieuwe rijhulpsystemen doen hun intrede: adaptieve cruise control met Stop & Go-functie en Lane Positioning Assist.

De HYBRID4-uitvoering zal enkele maanden na zijn introductie in het gamma gezelschap krijgen van een HYBRID-uitvoering met een vermogen van 225 pk (165 kW), die een PureTech-benzinemotor van 180 pk/132 kW combineert met één elektromotor van 110 pk/80 kW en alleen voorwielaandrijving heeft.

PEUGEOT 508 en 508 SW HYBRID

Sensationeel efficiënt

Bij de nieuwe Peugeot 508 HYBRID en 508 SW HYBRID is de PureTech-benzinemotor van 180 pk/132 kW gekoppeld aan een elektromotor van 110 pk/80 kW voor een gecombineerd vermogen van maximaal 225 pk/165 kW en worden alleen de voorwielen aangedreven.

Peugeot PlugPeugeot Plug-in Hybrid - Peugeot 508 - HYBRID-aandrijflijnin Hybrid - HYBRID-aandrijflijn

De HYBRID-aandrijflijn van de nieuwe Peugeot 508 en 508 SW is ontwikkeld om nog meer sensaties te bieden. De CO2-uitstoot van minder dan 49 g/km (volgens de WLTP(2)-standaard) van deze efficiënte aandrijflijn maakt een bijzonder lage TCO mogelijk.

De tractiebatterij met een capaciteit van 11,8 kWh is goed voor een actieradius van 40 km volgens de WLTP-standaard(2) (50 km volgens de NEDC-standaard(1)) in de 100% elektrische rijmodus.

De integratie van de aandrijflijn gaat niet ten koste van de ruimte voor de inzittenden en de bagageruimte (487 l bij de Peugeot 508 en 530 l bij de Peugeot 508 SW).

De HYBRID-aandrijflijn is leverbaar in 3 uitvoeringen:

  • Allure (en Allure Business), de rijk uitgeruste uitvoering in het hart van het gamma,
  • GT Line, met een sportief karakter,

GT, de exclusieve uitvoering aan de top van het gamma met standaard een nieuwe Alcantara® bekleding in de kleur Gris Gréval.

Peugeot 3008 HYBRID4:

    • Gemiddelde actieradius (1): 50 km WLTP / 60 km NEDC (2)
    • Gecombineerde CO2-uitstoot (1): 49 g/km WLTP / 49 g/km NEDC (2)
    • Gecombineerd brandstofverbruik (1): 2,2 l/100 km WLTP / 2,2 l/100 km NEDC (2)

Peugeot 508 en 508 SW HYBRID:

    • Gemiddelde actieradius (1): 40 km WLTP / 50 km NEDC (2)
    • Gecombineerde CO2-uitstoot (1): 49 g/km WLTP / 49 g/km NEDC (2)
    • Gecombineerd brandstofverbruik (1): 2,2 l/100 km WLTP / 2,2 l/100 km NEDC (2)

(1) Geschatte gegevens, uitsluitend ter indicatie en onder voorbehoud van typegoedkeuring

(2) De aangegeven waarden zijn WLTP-conform. Vanaf 1 september 2018 wordt de typegoedkeuring van nieuwe auto's gebaseerd op de wereldwijde geharmoniseerde testprocedure voor personenauto's en lichte bedrijfswagens (WLTP). De metingen van deze nieuwe testprocedure geven een realistischere afspiegeling van het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en de actieradius van plug-in hybrideauto's in de praktijk. Deze WLTP-procedure die wordt uitgevoerd onder realistischere testomstandigheden, vervangt volledig de voorheen toegepaste NEDC-procedure (New European Driving Cycle - nieuwe Europese rijcyclus). De op basis van de WLTP-procedure gemeten actieradius van plug-in hybrideauto's is in veel gevallen kleiner dan de op basis van de NEDC-procedure gemeten actieradius. De aangegeven waarden van de actieradius zijn gebaseerd op de gemiddelde waarden van de auto's van het gamma. Alle aangegeven waarden kunnen variëren afhankelijk van de specifieke uitrusting, opties en banden waarvan de auto is voorzien. Neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie.