ROLAND-GARROS

De samenwerking tussen PEUGEOT en tennis begon in de jaren '70. PEUGEOT viert dit jaar zijn 36e jaar samenwerking met Roland-Garros en betrad het VIP-dorp van het toernooi terug in 1984. In 1989 werd PEUGEOT de officiële vervoerder. Jaarlijks worden bijna 230 voertuigen beschikbaar gesteld om het reizen van spelers, VIP's, officials en het grote publiek te verzorgen.

SERIES SPECIALES

Al 29 jaar lang worden er speciale series speciaal ontwikkeld in samenwerking met Roland-Garros. In 2019 is de Peugeot 108, een model geproduceerd in Europa en verkocht in verschillende landen over de hele wereld, de showcase van dit partnerschap.

ONZE AMBASSADEURS

PEUGEOT heeft gekozen voor internationale ambassadeurs om via tennis de waarden van het merk te belichamen.

Dertien internationale spelers zijn nu ambassadeurs van het merk over de hele wereld: Duite Alexander Zverev, Italiaanse Matteo Berrettini, Franse Lucas Pouille, Argentijnen Juan Martin Del Potro, Diego Schwartzman en Leonard Mayer, de Spaanse Pablo Careno Busta, Fernando Verdasco en David Ferrer, de Nederlander Robin Haase en de Britse Jamie Murray.

Al deze spelers laten PEUGEOT wereldwijd schitteren.

DE FILMS

i Kan media niet laden

i Kan media niet laden

NextGen Lions

Peugeot Nederland ontwikkelt 'NextGen Lions' programma

Peugeot en tennis zijn al jaren onlosmakelijk met elkaar verbonden. In het kader van de internationale #NEXTisHere tennissponsoring ondersteunt Peugeot Nederland vier aanstormende Nederlandse tennistalenten. Met Tallon Griekspoor (21), Botic van de Zandschulp (23), Tim van Rijthoven (21) en Ryan Nijboer (19) is het portfolio van talentvolle tennissers inmiddels sterk bezet.

Als ambassadeur van de nieuwe Nederlandse tennisgeneratie heeft Peugeot Nederland nu een uniek talentenprogramma ontwikkeld: 'NextGen Lions'. Ook toptennisser Robin Haase komt het Next Gen Lions tennissponsorplan van Peugeot Nederland versterken. De 31-jarige Haase is de onbetwiste nummer 1 van Nederland en behoort de laatste jaren tot de top 50 beste spelers van de wereld. Zijn ervaring is een welkome aanvulling.

NextGen Lions

NextGen Lions is een volledig nieuw programma, waarmee Peugeot Nederland aanstormend tennistalent in Nederland de juiste handvaten biedt om de top te bereiken, niet alleen in de vorm van financiële ondersteuning maar ook op mentaal vlak. Juist daar is voor jonge tennissers veel winst te behalen.

Ellis Blasé, Manager PR & Sponsoring Peugeot Nederland:
“Peugeot is al jarenlang verbonden aan de tennissport en vindt het belangrijk om aanstormend tennistalent te begeleiden naar de top. Met dit onderscheidende, lokale talentenprogramma motiveren en stimuleren we hen om hun dromen na te jagen. We moedigen ze aan om mentaal sterk te worden en te spelen met het hart van een leeuw. Hiermee is de metafoor met de leeuw uit ons logo natuurlijk uiterst relevant. Ook onze leeuw staat immers voor trots en kracht. Be a Lion!”.

Meer weten over dit programma? Klik op onderstaande button

Bekijk de video

ABN AMRO World Tennis Tournament

Het ABN AMRO World Tennis Tournament behoort al jaren tot de meest prestigieuze sportevenementen van Nederland. Peugeot is trotse sponsor van dit toernooi, wat in 2019 plaats zal vinden van 9 tot en met 17 februari. Het programma van dit jaar is als volgt:

  • Maandag: Sport seminar + 1e ronde
  • Dinsdag: Ladies day + 1e ronde
  • Woensdag: Kids day + 1e en 2e ronde
  • Donderdag: NextGenday + 2e ronde
  • Vrijdag: Business day + kwartfinales
  • Zaterdag: Halve finale
  • Zondag: Finale

Bekijk hier alle actuele informatie over het ABN AMRO World Tennis Tournament

Over de Krajicek Foundation

Iedereen is jong geweest. Heeft buitengespeeld en weet hoe leuk dat is: vriendjes maken, lekker bewegen en ontdekken. Het lijkt zo gewoon, maar buiten sporten en spelen is niet voor ieder kind vanzelfsprekend. Juist voor die kinderen maakt de Krajicek Foundation buiten sporten en spelen bijzonder.

Op de Krajicek Playgrounds biedt de Krajicek Foundation deze kinderen een sociaal veilige plek dicht bij huis waar zij kunnen sporten en spelen. Jongeren die in positieve zin opvallen op hun Krajicek Playground kunnen bovendien in aanmerking komen voor een Krajicek Scholarship (studiebeurs). In ruil daarvoor organiseren zij ten minste 100 uur aan sport- en spelactiviteiten op hun eigen Krajicek Playground. Daarmee worden zij een vast gezicht op de Krajicek Playground en worden zij een rolmodel voor kinderen uit hun eigen buurt.

Krajicek Foundation

Dit doet de Krajicek Foundation niet alleen. Samen met partners zoals PEUGEOT zetten wij ons in voor een betere toekomst voor deze kinderen.

Krajicek Foundation. Geen kind buitenspel.

PEUGEOT & Krajicek Foundation

Al meer dan 200 jaar kenmerkt PEUGEOT zich door passie en innovatie vor auto’s. Sinds 1980 is hier ook de passie voor tennis bijgekomen. PEUGEOT is al meer dan 33 jaar trotste partner van het prestigeuze Grand Slam toernooi Roland Garros. De passie voor en liefde voor (tennis)sport delen we met de Krajicek Foundation. PEUGEOT steunt dan ook met trots alle medewerkers, sportleiders, scholarshippers en vrijwilligers zodat wij samen kunnen bijdragen aan een gezonde en fitte levensstijl voor kinderen. Ook steunen wij deze jongeren om hun passie te kunnen volgen door middel van de Krajicek Scholarships.

In 2016 zijn PEUGEOT en de Krajicek Foundation een partnership aangegaan. Met de steun van PEUGEOT organiseert de Krajicek Foundation jaarlijks de Krajicek Tennis Tour waarbij kinderen uit de verschillende aandachtswijken in toernooivorm tenniswedstrijden spelen. De finale wordt gespeeld tijdens de ABN AMRO World Tennis Tournament in Ahoy. Daarnaast steunt PEUGEOT een aantal Krajicek Scholarshippers zodat zij hun passie kunnen volgen en dromen waar kunnen maken.

Facts & Figures

PEUGEOT & Krajicek Foundation
  • De Krajicek Foundation is opgericht in 1997
  • 119 Krajicek Playgrounds waar dagelijks meer dan 4.250 kinderen sporten en spelen
  • 184 Krajicek Scholarshippers
  • 130 sportleiders
  • 100 vrijwilligers
  • Jaarlijks 5 Krajicek sportevents waar in totaal 8.000 kinderen aan deelnemen
  • 1 op de 8 kinderen in Nederland groeit op in armoede
  • 12% leeft in een gezin waar niet genoeg geld is voor sport
  • Slechts 3% van de kinderen in aandachtswijken beweegt voldoende

Ontmoet Donald Basabose

i Kan media niet laden

Ontmoet Donald Basabose – een van de Krajicek Scholarshippers die PEUGEOT steunt.