BRANDSTOFVERBRUIK EN CO2-UITSTOOT
Geschatte gegevens, alleen ter informatie en onder voorbehoud van goedkeuring.
- WLTP-waarden(1): Gegevens in afwachting van homologatie
(1) De vermelde waarden voor het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn conform de WLTP-homologatie (EU-verordening 2017/948). Sinds 1 september 2018 is de typegoedkeuring van nieuwe auto's gebaseerd op de wereldwijde geharmoniseerde testprocedure voor personenauto's en lichte bedrijfswagens (WLTP). De metingen van deze nieuwe testprocedure geven een realistischere afspiegeling van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot in de praktijk. Deze WLTP-procedure vervangt volledig de voorheen toegepaste NEDC-procedure (New European Driving Cycle - nieuwe Europese rijcyclus). Doordat de testomstandigheden realistischer zijn, zijn de op basis van de WLTP-procedure gemeten waarden voor het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot in veel gevallen hoger dan bij de NEDC-procedure. Deze waarden kunnen variëren afhankelijk van de specifieke uitrusting, opties en banden waarvan de auto is voorzien. Neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie. Meer informatie over WLTP.
- NEDC-waarden(2): Gegevens in afwachting van homologatie.
(2) De vermelde NEDC waarden voor het gecombineerde brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn terugbepaald naar de waarden overeenkomstig de oude NEDC-testmethodiek. De CO2- en brandstofverbruikscijfers worden officieel gemeten in overeenstemming met EU Verordening 715/2007/EC. Deze meting betreft een uniform, onder strikte en gestandaardiseerde condities uitgevoerd, op een laboratoriumproef lijkend, onderzoek. Onder normale omstandigheden kunnen (en zullen) de werkelijke verbruikscijfers hiervan afwijken door o.a. extra uitrusting van de auto, bandenspanning, belading, rijstijl, rijomstandigheden, kwaliteit van het wegdek e.d..