AFMETINGEN

  • /image/35/7/3b.20357.jpg

    Lengte

  • /image/35/9/4b1.20359.jpg

    Breedte

  • /image/36/1/2b1.20361.jpg

    Hoogte

AUTOMATISCHE VERSNELLINGSBAK EAT6

/image/36/2/peugeot_bv_2014_002_fr.20362.jpg

De nieuwe automatische transmissie EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) met 6 versnellingen is voorzien van de Quickshift-technologie die ervoor zorgt dat sneller wordt geschakeld, zodat de souplesse en het gebruikscomfort op hoog niveau staan. Deze automatische transmissie is eveneens ontwikkeld om de CO2-uitstoot drastisch te verminderen.

/image/36/3/mot_2014_050_fr1.20363.jpg

BENZINEMOTOR 1.6 e-THP 165

De Peugeot 508 SW wordt geleverd met een Euro 6-benzinemotor: de 1.6 e-THP 165. Deze motor kan worden gekoppeld aan een hand-geschakelde 6-versnellingsbak of de nieuwe automatische transmissie EAT6 met 6 versnellingen. Deze motor met een vermogen van 165 pk staat borg voor een lage CO2-uitstoot, vanaf 129 g/km (met handgeschakelde 6-versnellingsbak).

/image/36/4/mot_2014_046_fr2.20364.jpg

BlueHDi MOTOREN

BlueHDi is de naam van de Euro 6-dieselmotoren van Peugeot. Dankzij de technologie van deze motoren wordt de NOx-uitstoot (stikstofoxide) met meer dan 90% verminderd. Ook de CO2-uitstoot en het brandstofverbruik zijn aanzienlijk lager, terwijl 99,9% van de roetdeeltjes wordt tegengehouden door het standaard aanwezige roetfilter.
 

De 2.0 BlueHDi 150-motor, gekoppeld aan een handgeschakelde 6-versnellingsbak, heeft een CO2-uitstoot van slechts 105 g/km (Berline en SW). Dat is de laagste waarde voor een motor met dit vermogen in dit segment. En de 508 Berline met de nieuwe 2.0 BlueHDi 180-motor gekoppeld aan de EAT6-transmissie heeft een gehomologeerde CO 2-uitstoot van 105 g/km.