PEUGEOT 308 SW

Vanaf 23.469

99g i

4.2l i

De Peugeot 308 SW is voorzien van de nieuwste technologische innovaties. Deze komen ten goede aan het comfort en het gemak en zijn op elk moment van toegevoegde waarde.

PureTech

/image/78/2/peugeot_308_berline_puretech_960x460.19782.jpg

De Peugeot 308 SW 1,2L PureTech 130 S&Si is de eerste Peugeot met de nieuwe PureTech driecilinder turbobenzinemotor die is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen of de automatische transmissie EAT6 met 6 versnellingeni (Efficient Automatic Transmission 6).

Deze motor is krachtig en zuinig dankzij de compacte afmetingen, het lage gewicht en de innovatieve materialen met een lage wrijvingsweerstand, zonder compromissen voor de betrouwbaarheid en levensduur. Bij een gelijkblijvend prestatieniveau en comfort zorgt deze innovatieve technologie ervoor dat het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot met 21% worden verminderd.i Met deze nieuwe telg van de PureTech-familie van driecilinder benzinemotoren biedt de Peugeot 308 SW prestaties en rijplezier van het hoogste niveau.

BlueHDi

/image/78/3/peugeot_308_berline_bluehdi_960x460.19783.jpg

Tot de innovatieve technologieën van de Peugeot 308 SW behoren ook de BlueHDi-dieselmotoren, die voldoen aan de Euro 6-normen. Deze exclusieve technologie van deze motoren combineert het SCR-systeem (Selective Catalytic Reduction) met het roetfilter met additief (FAP). BlueHDi beperkt zo de NOx-uitstoot met 90%, zorgt voor een zo laag mogelijke CO2-uitstoot en een zo laag mogelijk brandstofverbruik, en houdt 99,9% van de deeltjes tegen. i.

AUTOMATISCHE TRANSMISSIE EAT6

/image/78/4/peugeot_308_berline_eat6_633x400.19784.jpg

De nieuwe automatische transmissie EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) met 6 versnellingen is voorzien van de Quickshift-technologie die ervoor zorgt dat sneller wordt geschakeld, zodat de souplesse en het gebruikscomfort op hoog niveau staan. Deze automatische transmissie is eveneens ontwikkeld om de CO2-uitstoot drastisch te verminderen.

Zo wordt het verschil in brandstofverbruik ten opzichte van een handgeschakelde versnellingsbak verminderd tot 5 g/km (bij identieke banden), zodat deze uitvoering zowel qua comfort als qua brandstofverbruik bijzonder aantrekkelijk is.

Deze automatische transmissie is leverbaar in combinatie met de 1.2 PureTech 130 benzinemotor en eveneens met de 1.6 BlueHDi 120 en de 2.0 BlueHDi 150 dieselmotoren.

DRIVER SPORT PACK

i

Het optionele Driver Sport Pack zal vooral de liefhebbers van een sportievere rijstijl aanspreken. Dit systeem, dat de bestuurder kan inschakelen met de toets "Sport" op de middenconsole, verandert een aantal instellingen van de auto om het rijplezier te vergroten.
De bekrachtigde besturing en het gaspedaal reageren directer op de commando's van de bestuurder, het motorgeluid wordt versterkt en klinkt sportiever, de informatie op het instrumentenpaneel wordt rood in plaats van wit weergegeven en de rijinformatie wordt afgestemd op de sportieve bestuurder (geleverd vermogen, turbodruk, versnelling in rijrichting en G-krachten).

/image/78/6/direction-assistee-electrique-peugeot-nouvelle-308.19786.jpg

ELEKTRISCHE STUUR- BEKRACHTIGING

In plaats van stuurbekrachtiging met een hydraulische elektropompgroep heeft de Peugeot 308 SW elektrische stuurbekrachtiging. Ook dit draagt bij aan het verminderen van de CO2-uitstoot van de Peugeot 308 SW. Een ander belangrijk voordeel is natuurlijk de grotere wendbaarheid in de stad, waarbij ook de bijzonder kleine draaicirkel een belangrijke rol speelt.

/image/78/7/frein-hill-assist-peugeo-nouvelle-308.19787.jpg

KEYLESS ENTRY AND START

De traditionele mechanische sleutel is vervangen door een elektronisch herkenningssysteem waarmee u de portieren kunt ontgrendelen en de motor met een druk op de Start/Stop-knop kunt starten en afzetten. Het aanraken van de portiergreep is voldoende om de auto te vergrendelen.

/image/78/8/frein.19788.jpg

ELEKTRISCHE PARKEERREM

De Peugeot 308 SW is uitgerust met een elektrische parkeerrem op de uitvoeringen Allure en Féline. De parkeerrem wordt automatisch aangetrokken bij het afzetten van de motor en weer vrijgezet zodra de bestuurder wil wegrijden.

PARK ASSIST

i

Met behulp van ultrasoonsensoren meet de Park Assist de grootte van de beschikbare parkeerplaats en kan het de auto automatisch fileparkeren of haaks op de rijbaan parkeren. Parkeren ging nog nooit zo gemakkelijk en veilig. De Park Assist zorgt voor de besturing, de visuele signalen en de geluidssignalen terwijl u gas geeft, remt, schakelt en koppelt (handgeschakelde versnellingsbak). U kunt de besturing op elk moment van het systeem overnemen door het stuur weer in uw handen te nemen.

HILL ASSIST

i

De aan de elektrische parkeerrem gekoppelde Hill Start Assist vereenvoudigt het wegrijden en parkeren op een helling. Deze innovatieve technologie zorgt ervoor dat de auto even op zijn plaats wordt gehouden (ongeveer 2 seconden) als u het rempedaal loslaat, zodat u probleemloos uw voet naar het gaspedaal kunt verplaatsen.

PURE EFFICIENCY

/image/79/1/efficience-peugeot-nouvelle-308-video.19791.jpg

Net als de vijfdeurs 308 is de Peugeot 308 SW 140 kg lichter dan zijn voorganger. Daarmee is het bij vergelijkbare motoren en uitrustingsniveaus de lichtste auto van het segment.
De gewichtsbesparing is op verschillende punten bewerkstelligd, zoals een volledig nieuwe constructie, laserlastechniek en innovatieve lichte materialen zoals aluminium en kunststoffen. Zelfs met het remsysteem, dat is aangepast aan het lagere gewicht van de auto, is gewicht bespaard. Dankzij het aanzienlijk lagere gewicht van de Peugeot 308 SW snijdt het mes aan twee kanten: het lagere brandstofverbruik en de verminderde CO2-uitstoot worden gecombineerd met uitstekende rijeigenschappen.