NIEUWE 308 GTi - TECHNOLOGIE

PEUGEOT 308 - GTi

Nieuwe PEUGEOT 308 GTi

Vanaf 43.160 Rijklaar*

139g i

6l i

Een met behulp van coureurs ontwikkelde onderstel- en motorafstemming, het uitlaatgeluid, de vering, de remmen... Met al deze elementen komen de technologische kwaliteiten van deze door Peugeot Sport ontwikkelde uitvoering optimaal tot hun recht.

TEMPERAMENTVOLLE PRESTATIES

De nieuwe Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport: THP 270-benzinemotor met Stop & Start-systeem

EFFICIËNT EN KRACHTIG

De PEUGEOT 308 GTi by Peugeot Sport combineert een van de beste sportonderstellen op de markt met de 1.6 e-THP 270 S&S benzinemotor die zich kenmerkt door hoogwaardige technologie: door dubbele oliesproeiers gekoelde gesmede lichtmetalen zuigers, versterkte zuigerveren en drijfstangen en drijfstanglagers met polymeercoating. 

De nieuwe Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport: handgeschakelde 6-versnellingsbak

EINDELOZE KRACHT

Om het enorme koppel van 330 Nm te kunnen incasseren, is de handgeschakelde zesversnellingsbak versterkt. De twee assen zijn van gesinterd staal en de tandwielen zijn gecarbonitreerd.


Dankzij dit thermochemische proces wordt het onderdeel door toevoeging van koolstof en stikstof optimaal beschermd tegen slijtage en metaalmoeheid. Ten slotte is een kortere eindoverbrenging van de versnellingsbak toegepast om het acceleratievermogen te vergroten.

GEPREPAREERD DOOR PEUGEOT SPORT

/image/14/1/peugeot-308gti-2017-011-fr.277141.jpg

EEN INTENS SPORTIEF KARAKTER

De PEUGEOT 308 GTi by Peugeot Sport is voorzien van een krachtig en perfect doseerbaar remsysteem met een indrukwekkend uithoudingsvermogen. De op een aluminium naafgedeelte gemonteerde remschijven vóór hebben een diameter van 380 mm en worden afgeremd door vier zuigers met een diameter van 38 en 41 mm. De remschijven achter hebben een diameter van 268 mm.

/image/14/2/peugeot-308gti-2015-077-fr.277142.jpg

GEKLEEFD AAN DE WEG

De vering vóór is specifiek: stuggere veren en schokdempers met een hydraulische rebound-begrenzer voor een stillere werking, stijvere en langere progressieve aanslagrubbers die ook met alleen de bestuurder aan boord al effectief zijn zodra de auto inveert.


De stabilisatorstang is soepeler uitgevoerd om de balans met de achtertrein te vergroten. De torsieas achter is stijver uitgevoerd en de demping is verstevigd.

GERAFFINEERDE TECHNIEK

De nieuwe Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport: Torsen®-differentieel met beperkte slip
De nieuwe Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport: Torsen®-differentieel met beperkte slip

TORSEN®-DIFFERENTIEEL MET BEPERKTE SLIP

De versnellingsbak wordt gecombineerd met een elektronisch aangestuurd Torsen®-differentieel waarmee het koppel optimaal wordt verdeeld voor een perfect bochtgedrag.


De software van de elektronische hulpsystemen is aangepast om het sportieve karakter van de auto te vergroten. De regeling van de elektrische stuurbekrachtiging is specifiek voor een optimale werking in combinatie met het Torsen®-differentieel met beperkte slip. Voor een optimale werking van dit differentieel wordt ook een nieuwe regeling van de Traction Control toegepast. De sportievere regeling van het ESP (elektronisch stabiliteitsprogramma) geeft de bestuurder meer vrijheid, met name om te driften. Bovendien kan het ESP volledig worden uitgeschakeld.

EEN FENOMENALE WEGLIGGING

/image/14/5/peugeot-308gti-2017-422-fr.277145.jpg

De nieuwe Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport heeft een fenomenale wegligging dankzij de grote spoorbreedte (1570 mm voor en 1554 mm achter), de Michelin Pilot Super Sport-banden in de maat 235/35 R19 en de specifieke afstemming van de versterkte McPherson-voortrein.

De achterwielophanging met torsieas geeft de wegligging mede dankzij het geringe gewicht een perfecte balans.