/image/15/9/peugeot_308gti_2015_115_fr_300x300.20159.png

PEUGEOT 308 GTi by Peugeot Sport

Vanaf 39.219

139g i

6l i

Een met behulp van coureurs ontwikkelde onderstel- en motorafstemming, het uitlaatgeluid, de vering, de remmen... Met al deze elementen komen de technologische kwaliteiten van deze door PEUGEOT SPORT ontwikkelde uitvoering optimaal tot hun recht.

GEPREPAREERD DOOR PEUGEOT SPORT

/image/19/5/peugeot_308gti_2015_077_fr-960x460.20195.jpg

De voorvering is specifiek en combineert:

• Stijvere schroefveren
• Schokdempers met een hydraulische rebound-begrenzer voor een stillere werking
• Stijvere en langer progressieve aanslagrubbers die ook met alleen de bestuurder aan boord al effectief zijn zodra de auto inveert.

De stabilisatorstang is soepeler uitgevoerd om de balans met de achtertrein te vergroten. Bij de achtertrein is de torsieas stijver uitgevoerd en is de demping verstevigd, met een van 30 tot 500 daN/mm vergrote stijfheid in zijdelingse richting en een van 170 tot 490 daN/mm vergrote stijfheid in verticale richting.

ONDERSTEL

/image/19/6/peugeot_308gti_2015_118_fr-960x460.20196.jpg

Het nauwkeurig uitgebalanceerde onderstel staat garant voor een dynamisch rijgedrag en een perfecte controle. De voortrein met versterkte McPherson-voorwielophanging laat zich nauwkeurig naar de hand van de bestuurder zetten terwijl de achtertrein met torsieas moeiteloos de ingezette koers volgt. Deze componenten dragen bovendien bij aan het lage gewicht van de auto dankzij de gedeeltelijk holle stabilisatorstang en de aluminium draagarmen vóór.

De aandacht voor het detail is evenmin voorbijgegaan aan de silentblocsi van de motor, die stijver zijn uitgevoerd. Het voordeel daarvan is direct merkbaar. Als de bestuurder een bocht aansnijdt, reageert de auto direct en zonder oneenparigheden.

TORSEN®-DIFFERENTIEEL MET BEPERKTE SLIP

i

Uitsluitend bij de GTi 270 wordt de versnellingsbak gecombineerd met een Torsen®-differentieel met beperkte slip dat het bochtgedrag van de auto verder verbetert. Doordat het koppel naar het wiel met de meeste grip gaat, kan bij het uitkomen van de bocht eerder gas worden gegeven.

De wielen geven hun informatie uiterst nauwkeurig door aan de bestuurder en ook het compacte stuurwiel draagt bij tot de exacte besturing.

/image/19/8/peugeot_308gti_2015_067_fr-690x310-v2.20198.jpeg

HOOGWAARDIGE TECHNIEK

Vanwege het Torsen®-differentieel met beperkte slip wordt voor een optimale werking ook een nieuwe regeling van de Traction Control toegepast. De sportievere regeling van het ESPi geeft de bestuurder meer vrijheid, met name om te driften. Dankzij de wrijving van satellietwielen die voor de koppeloverdracht zorgt, blijft in bochten het snelheidsverschil tussen de twee voorwielen minimaal zodat de auto optimaal de door de bestuurder opgelegde koers volgt.

/image/19/9/peugeot_308gti_2015_070_fr-211x211.20199.jpg

De software van de elektronische hulpsystemen is aangepast om het sportieve karakter van de auto te vergroten. De regeling van de elektrische stuurbekrachtiging is specifiek voor een optimale werking in combinatie met het Torsen®-differentieel met beperkte slip.

DRIVER SPORT PACK

/image/20/0/peugeot_308gti_2015_147_fr-293x200.20200.jpg
DRIVER SPORT PACK
DRIVER SPORT PACK

Met het Driver Sport Pack kan de bestuurder desgewenst de sportieve sfeer in de auto verhogen. Met één druk op de toets SPORT op de middenconsole verandert de kleur van de meters van wit in rood, wordt extra informatie weergegeven op het centrale display (vermogen, koppel, turbodruk, G-krachten en versnelling in rijrichting), wordt het motorgeluid versterkt (via het audiosysteem) en verandert de respons van het gaspedaal.

Link MyPeugeot

De appi maakt gebruik van een Bluetooth®-verbinding met het touchscreen van uw auto. De gegevens van uw auto (locatie, kilometerstand, brandstofverbruik, geactiveerde waarschuwingslampjes enz.) worden naar uw smartphone (indien compatibel) verzonden zodat u van de volgende functies gebruik kunt maken:

• Onderhoud en waarschuwingen: u krijgt automatisch een herinnering als het tijd is voor een onderhoudsbeurt.
• Find My Car (lokaliseer mijn auto): met deze functie kunt u de plek terugvinden waar u uw auto hebt geparkeerd.
• Last Mile Guidance (navigatie voortzetten): nadat u uw auto hebt geparkeerd, wordt u met deze functie begeleid als u het resterende gedeelte van de route naar uw bestemming te voet aflegt (aanwezigheid van een navigatie-app noodzakelijk).
• Actieradius: tussen twee ritten door kunt u het brandstofniveau en de resterende actieradius van uw auto bekijken.
• Ritgegevens: op de plaats van bestemming kunt u de belangrijkste gegevens van de laatste rit bekijken: duur, gemiddeld brandstofverbruik, afgelegde afstand.