Peugeot 308

PEUGEOT 308 Berline

Vanaf 21.490

114g i

5l i

Dankzij de enorme ervaring en knowhow van Peugeot heeft een 308 een meer dan voorbeeldige wegligging, een veilige gedachte.

DRIVER ASSISTANCE PACK

/image/63/4/driver_assistance_pack1.130634.jpg

De nieuwe Peugeot 308 is voorzien van verschillende veiligheidsverhogende systemen, waaronder het Driver Assistance Pack met de actieve snelheidsregelaar, het waarschuwingssysteem kans op een aanrijding en het automatische remsysteem bij noodsituaties. Deze functies zijn gekoppeld aan een radar die zich ter hoogte van de onderste grille aan de voorzijde van de auto bevindt.

De actieve snelheidsregelaar vermindert door op de motor af te remmen automatisch de geprogrammeerde snelheid als u een langzamer rijdende voorligger nadert. Als uw auto een voorligger te snel nadert, waarschuwt het waarschuwingssysteem kans op een aanrijding u dat u moet remmen om een aanrijding te voorkomen. Als een aanrijding niet meer te voorkomen is, vermindert het automatische remsysteem bij noodsituaties de snelheid met maximaal 20 km/h  om de kracht en de gevolgen van de aanrijding te beperken. Ondanks de aanwezigheid van deze functies moet de bestuurder altijd zijn aandacht bij het rijden houden en de verkeersregels in acht nemen. 

ACHTERUITRIJCAMERA

i Kan media niet laden

La caméra de recul montre et vous signale par une alerte sonore ce que vous ne pouvez voir derrière le véhicule : située au niveau du hayon, elle se déclenche automatiquement lorsque vous êtes en marche arrière et renvoie l’image sur l’écran tactile. Les traits de couleurs vous donnent des repères sur les distances des objets.

DODEHOEKBEWAKING EN PARK ASSIST

Met behulp van vier sensoren in de voor- en achterbumper signaleert dit systeem tijdens het rijden de aanwezigheid van een auto of motorfiets in de dode hoek van de auto. Bevindt een voertuig zich in de dode hoek, dan gaat een LED in de buitenspiegel aan die zijde branden om u te waarschuwen.

Park Assist, optioneel vanaf niveau Allure, gaat samen met dodehoekbewaking. Dit allernieuwste actief hulpsysteem helpt u zowel bij het fileparkeren als bij het haaks of schuin inparkeren. Nadat het systeem een parkeerplaats gevonden heeft wordt het sturen automatisch in gang gezet  waarbij de bestuurder zelf gas geeft, remt, koppelt en schakelt. Tijdens het inparkeren en het verlaten van een parkeerplaats geeft het systeem u informatie via meldingen en geluidssignalen zodat de manoeuvre zo veilig mogelijk verloopt.

/image/63/7/16.130637.jpg

AIRBAGS

De nieuwe 308 is uitgerust met 6 airbags:

  • 2 airbags vóór die bij een aanrijding het hoofd en de borst van de bestuurder en voorpassagier beschermen.
  • 2 zij-airbags die de bestuurder en voorpassagier beschermen bij een aanrijding van opzij.
  • 2 window-airbags voor en achter die het hoofd van de inzittenden voorin en achterin beschermen.
/image/63/6/39.130636.jpg

PEUGEOT CONNECT SOS

De module Peugeot Connect SOS waakt over u bij een ongeval. Als de airbags of de pyrotechnische gordelspanners geactiveerd worden, verstuurt hij automatisch een noodoproep. U kunt ook zelf een noodoproep versturen door de SOS-toets bij de plafonniere in te drukken. De auto wordt dan gelokaliseerd en de voor de situatie vereiste nooddiensten worden onmiddellijk naar u toe gestuurd.

/image/63/9/peugeot-308-2014-129-fr.img.130639.jpg

EURONcap

Ondanks het lagere gewicht is de structuur van de Peugeot 308 erop berekend bij elke soort aanrijding zoveel mogelijk botsingsenergie af te voeren, om de gevolgen van een aanrijding voor de inzittenden, de betrokken voertuigen en geraakte voetgangers zoveel mogelijk te beperken. De 308 scoorde dan ook 5 sterren in de strenge EuroNCAP tests.

REMSYSTEEM EN ESP

/image/63/8/abs-gallerie-full-1920x1080.130638.jpg

Om uw rijplezier ook in moeilijke omstandigheden te verzekeren en om te zorgen voor een optimale stabiliteit, is de Peugeot 308 uitgerust met een remsysteem dat meerdere functies heeft:

  • Het ESP (Elektronisch Stabiliteits Programma) grijpt samen met de antispinregeling (ASR) in op het remsysteem en het motor- management om te voorkomen dat de wielen doorspinnen in situaties met weinig grip.
  • De dynamische stabiliteitscontrole (DSC) bepaalt met behulp van sensoren constant de stuurhoek en de dwarsversnelling van de auto en detecteert elke neiging tot over- of onderstuur. Het systeem brengt uw 308 vervolgens weer in het juiste spoor, uiteraard binnen de grenzen van de natuurkundige wetten.
  • Het antiblokkeersysteem (ABS) zorgt ervoor dat u controle houdt over de auto bij krachtig remmen.
  • De elektronische remkrachtverdeling (ERV) verdeelt de remdruk per wiel afzonderlijk, wat de remwerking met name in bochten verbetert.
  • Noodremassistentie (AFU) voor een maximale remwerking op momenten waarop dat nodig is.
  • Het bandenspanningscontrolesysteem controleert continu de spanning in de banden door middel van de sensoren van het ESP.