Peugeot 208

PEUGEOT 208 5-deurs

Vanaf 16.444

99g i

4.3l i

AUTOMATISCHE TRANSMISSIE EAT6

/image/95/6/peugeot_208_2015_159_fr.18956.jpg

De PEUGEOT 208 met de 1.2 PureTech 110 -motor kan worden gekoppeld aan de 6-traps automatische transmissie met koppelomvormer EAT6. Deze transmissie staat borg voor een laag brandstofverbruik en levert nog intensere rijsensaties. Dankzij de Quickshift-technologie kan deze transmissie snel en soepel schakelen en, indien gewenst, versnellingen overslaan

.

Bovendien doet het rendement van deze transmissie nauwelijks onder voor dat van een handgeschakelde versnellingsbak. Dit kon worden bereikt door de interne wrijving te verminderen en de lock-up van de koppelomvormer zo vaak mogelijk te gebruiken om slip te voorkomen.

Zo wordt het verschil in CO2-uitstoot ten opzichte van een handgeschakelde versnellingsbak verminderd tot 1 g/km (bij identieke banden), zodat deze uitvoering zowel qua rijplezier als qua brandstofverbruik bijzonder aantrekkelijk is.

.

PureTech-motoren

/image/95/7/peugeot_essence_2015_152.18957.jpg

Modulair, compact, schoon en krachtig: deze 3-cilindermotor is een toonbeeld van efficiency en hoogwaardige technologie. Het rijplezier dat deze motor vanaf de laagste toerentallen biedt, behoort tot de top in dit segment. Bovendien wordt hij gekenmerkt door een uitstekende verhouding tussen koppel bij lage toerentallen en vermogen. Bij een gelijkblijvend prestatieniveau en rijcomfort zorgt deze innovatieve technologie ervoor dat het brandstofverbruik en de CO₂-uitstoot met tot wel 25% worden verminderd.

Alle uitvoeringen van de PEUGEOT 208 met deze zuinige benzinemotoren hebben een gecombineerd brandstofverbruik van minder dan 4,5 l/100 kmi

.

In combinatie met de nieuwe automatische transmissie EAT6 heeft de turboversie 1.2 PureTech 110 EAT6 een CO₂-uitstoot van slechts 104 g/kmi, waarmee deze uitvoering de nieuwe maatstaf in dit segment vormt voor benzineauto's met een automatische transmissie.

 

BlueHDi-motoren

/image/95/8/peugeot_diesel_2015_186_fr.18958.jpg

De BlueHDi-motoren van de PEUGEOT 208 voldoen aan de Euro 6-normi.

Deze motoren weten hoge prestaties te combineren met een laag brandstofverbruik en een geringe uitstoot van schadelijke stoffen. Alle uitvoeringen van de PEUGEOT 208 die met een van deze motoren zijn uitgerust, hebben een CO₂-uitstoot van minder dan 95 g/km en een gecombineerd brandstofverbruik van minder dan 3,6 l/100 kmi. En met een recordlage CO₂-uitstoot van 79 g/km bij de 75 pk- en 100 pk-uitvoeringen met extra laag brandstofverbruik is de familie van 1.6 BlueHDi-motoren het best presterende gamma dieselmotoren op de markt!

Uitgezonderd de 1.6 BlueHDi 75 zijn alle motoren voorzien van een Stop and Start-systeem met versterkte startmotor.

ROETFILTER EN SCR

/image/95/9/peugeot_208_2015_183_fr.18959.jpg

De BlueHDi-technologie zorgt voor een lager brandstofverbruiki dankzij de SCR-technologiei en het FAPi

.

Het SCR-systeem is voor het roetfilter met additiefsysteem geplaatst waardoor:

  • De uitstoot van NOx (stikstofoxiden) tot wel 90% afneemt.
  • 99,9% van de roetdeeltjes wordt tegengehouden.
  • De CO₂-uitstoot en het brandstofverbruik worden verminderd (tot -4% ten opzichte van Euro 5-motoren).
  • Het systeem sneller effectief is na een koude start doordat het bij lagere temperaturen reeds functioneert.

STOP & START

/image/96/0/peugeot_208_2015_422_fr_.18960.jpg

Het snelle, doeltreffende en stille Stop & Start-systeem zet kort voordat de auto tot stilstand komt de motor af. De motor blijft vervolgens uitgeschakeld tot de bestuurder weer wil wegrijden. Op deze wijze wordt brandstof bespaard en neemt de CO2-uitstoot af.

Als de bestuurder de koppeling opnieuw intrapt, of in het geval van de EAT6 het rempedaal loslaat, wordt de motor onmiddellijk weer geruisloos en trillingsvrij gestart.

EEN NIEUW ZUINIGHEIDSRECORD

/image/96/1/peugeot_208_2015_422_fr.18961.jpg

De PEUGEOT 208 in de extra zuinige uitvoering van de 1.6 BlueHDi 100-motor in combinatie met een handgeschakelde 5-versnellingsbak heeft een nieuw record voor het brandstofverbruik op lange afstand gevestigd onder toezicht van de UTACi op het Franse circuit van Belchamp.

Deze auto legde in 38 uuri 2152 km af op 43 liter diesel, wat neerkomt op een gemiddeld brandstofverbruik van 2,0 l/100 km. Dit record is een bevestiging van het technologische raffinement van de Euro 6 BlueHDi-motoren en hun bijdrage aan het terugdringen van de CO2-uitstoot.

Dit maakt van de PEUGEOT 208 de wereldwijde maatstaf voor productieauto's met een verbrandingsmotor.

AFMETINGEN

  • /image/96/3/peugeot_partnertepee_1502tech_c-04.18963.jpg

  • /image/96/5/peugeot_partnertepee_1502tech_c-03.18965.jpg

  • /image/96/7/peugeot_partnertepee_1502tech_c-02.18967.jpg

  • /image/96/9/peugeot_partnertepee_1502tech_c-01.18969.jpg