PEUGEOT 2008 SUV

Vanaf 19.204

102g i

4.4l i

AUTOMATISCHE TRANSMISSIE EAT6

/image/26/8/peugeot_suv2008_layout1-6.20268.jpg

De PEUGEOT 2008 SUV met de 1.2 PureTech 110 -motor kan worden gekoppeld aan de 6-traps automatische transmissie EAT6 met koppelomvormer. Deze transmissie staat borg voor een laag brandstofverbruik en levert nog intensere rijsensaties. Dankzij de Quickshift-technologie kan deze transmissie snel en soepel schakelen en, indien gewenst, versnellingen overslaan.

Bovendien doet het rendement van deze transmissie nauwelijks onder voor dat van een handgeschakelde versnellingsbak. Dit kon worden bereikt door de interne wrijving te verminderen en de lock-up van de koppelomvormer te gebruiken om slip te voorkomen.

Zo wordt het verschil in CO2-uitstoot ten opzichte van een handgeschakelde versnellingsbak verminderd tot 7 g/km (bij identieke banden), zodat deze uitvoering zowel qua rijplezier als qua brandstofverbruik bijzonder aantrekkelijk is.

MOTORISATIONS PureTech

/image/26/9/peugeot_suv2008_layout4-7.20269.jpg

Modulair, compact, schoon en krachtig: deze 3-cilindermotor is een toonbeeld van efficiency en hoogwaardige technologie. Het rijplezier dat deze motor vanaf de laagste toerentallen biedt, behoort tot de top in dit segment. Bovendien wordt hij gekenmerkt door een uitstekende verhouding tussen koppel bij lage toerentallen en vermogen. Bij een gelijkblijvend prestatieniveau en rijcomfort zorgt deze innovatieve technologie ervoor dat het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot met tot wel 25% worden verminderd.

In combinatie met de nieuwe automatische transmissie EAT6 heeft de turboversie 1.2 PureTech 110 een CO2-uitstoot van slechts 110 g/km, waarmee deze uitvoering de nieuwe maatstaf in dit segment vormt voor benzineauto's met een automatische transmissie.

BlueHDi-MOTOREN

/image/27/0/peugeot_suv2008_layout4-6.20270.jpg

Bij de PEUGEOT 2008 SUV met 1.6 liter BlueHDi-dieselmotor wordt op unieke wijze SCR-technologie i gecombineerd met het roetfilter met additief (FAP). Deze motor die aan de Euro 6-norm voldoet hoge prestaties te combineren met een laag brandstofverbruik en een geringe uitstoot van schadelijke stoffen. Al deze motoren hebben een CO2-uitstoot van minder dan 97 g/km en een gecombineerd brandstofverbruik van minder dan 3,7 l/100 kmi. Hiermee is de familie van 1.6 BlueHDi-motoren het best presterende gamma dieselmotoren op de markt!

ROETFILTER EN SCR

/image/27/1/wk1916-peugeot_suv2008_layout1-7.20271.jpg

De BlueHDi-technologie zorgt voor een lager brandstofverbruiki dankzij de SCR-technologiei en het FAPi.
.
Het SCR-systeem is voor het roetfilter met additiefsysteem geplaatst waardoor:
- De uitstoot van NOx (stikstofoxiden) tot wel 90% afneemt;
- De CO2-uitstoot en het brandstofverbruik worden verminderd (tot -4% ten opzichte van Euro 5-motoren);
- Het systeem na een koude start sneller effectief is doordat het bij lagere temperaturen reeds functioneert.
 

STOP & START

/image/27/2/peugeot_suv2008_layout4-5.20272.jpg

Het snelle, doeltreffende en stille Stop & Start-systeem zet na het loslaten van het koppelingspedaal de motor af. De motor blijft vervolgens uitgeschakeld tot de bestuurder de koppeling weer intrapt.  Op deze wijze wordt brandstof bespaard en neemt de CO2-uitstoot af.
 
Als de bestuurder de koppeling intrapt, of bij een automaat het rempedaal loslaat, wordt de motor onmiddellijk weer geruisloos en trillingsvrij gestart.

AFMETINGEN

  • /image/27/4/peugeot_suv2008_layout14-1.20274.jpg

    Lengte

  • /image/27/6/peugeot_suv2008_layout14-3.20276.jpg

    Interieur

  • /image/27/8/peugeot_suv2008_layout14-5.20278.jpg

    Kofferruimte