Over Peugeot Nederland

peugeot nederland

Peugeot Nederland N.V. is een succesvolle dochteronderneming van Automobiles Peugeot in Frankrijk en is verantwoordelijk voor de import, distributie en marketing van Peugeot personenauto's, bedrijfsauto's, onderdelen en accessoires in Nederland. Vanuit Amsterdam wordt met een enthousiast team gewerkt aan de verdere groei en versterking van het imago van Peugeot in Nederland, wat inmiddels heeft geresulteerd in een groeiend marktaandeel en een positie in de top 3 van de best verkochte automerken.

Peugeot Nederland N.V. is onderverdeeld in 7 directoraten, namelijk Financiën & Organisatie, Verkoop, B2B, Netwerkontwikkeling, Marketing, Aftersales en Externe Betrekkingen. Deze 7 directoraten worden aangestuurd vanuit de Algemene Directie.

Verschillende directoraten

Het directoraat Verkoop bestrijkt alle facetten van de verkoop van Peugeot automobielen aan particulieren. Van personenauto's tot bedrijfsauto's, voor alles zijn er specialisten binnen 'Verkoop' werkzaam. Dit betreft ondersteuning aan de dealers, maar ook de inkoop en distributie.

B2B (Fleet, Lease, MKB, Bedrijfsauto’s en Gebruikte auto’s) is verantwoordelijk voor alle verkopen op de zakelijke markt, te weten Lease, Fleet (wagenparken > 75 auto's) en MKB. B2B is tevens verantwoordelijk voor het uitbouwen van het marktaandeel van Peugeot bedrijfsauto’s en het in de markt zetten van Peugeot Professional. Gebruikte auto’s valt ook onder B2B en is bekend onder het label Leeuwekeur. Ze begeleiden dealers in het verbeteren van de verkoopaantallen en resultaten. Daarnaast heeft de afdeling Gebruikte auto’s ook contacten met restwaardebepalers en beïnvloeders zoals AutoTelex en Leasemaatschappijen.

Het directoraat Marketing is onderverdeeld in de afdelingen CRM, Product/Prijs/Markt, Communicatie en Klantenservice. De producten van Peugeot worden hier in de markt gezet dankzij inzet van verschillende media en bovendien wordt een goede relatie met de klant bewerkstelligd.

Het directoraat Netwerkontwikkeling, Kwaliteit en Duurzaamheid is onderverdeeld in de afdelingen Kwaliteit, Netwerkontwikkeling, Académie en Kwaliteit. Hier draait het allemaal om ons dealernetwerk en de kwaliteit van hen en van onze dienstverlening, daarnaast zijn de trainingen aan de Verkoop- & Serviceorganisatie ook de verantwoordelijkheid van dit directoraat.

Het directoraat Aftersales is onderverdeeld in de afdelingen Verkoop Aftersales, Marketing Aftersales, Logistiek & Administratie, Garantie en Technische Dienst. Centraal staan hier de service en diensten aan kopers van een Peugeot. De distributie van onderdelen en het begeleiden van de Erkend Reparateurs en Distributeurs Onderdelen zijn daarbij onontbeerlijk. Daarnaast regelt men de typegoedkeuringen en draagt men zorg voor de bestellingen van speciale gereedschappen voor de Erkend Reparateurs.

Het directoraat Externe Betrekkingen onderhoudt alle contacten met de pers en zorgt er voor dat journalisten van autovakbladen kunnen test rijden in diverse modellen van Peugeot.

Het directoraat Financiën en Organisatie bestaat uit de afdelingen Algemene Zaken en Controlling. Hoofdtaken zijn onder meer het vastleggen en controleren van alle financiële handelingen binnen de organisatie.

Verder kent Peugeot Nederland N.V. nog de afdelingen Human Resources, Boekhouding, Automatisering en Technisch Platform.

Contactinformatie

Klantenservice telefoon:

0800-PEUGEOT (0800-7384368)
 

Algemene receptie

+31 20 493 8100

 

Brieven:
Peugeot Nederland N.V.
T.a.v. de afdeling Klantenservice
Postbus 12420
1100 AK Amsterdam Zuidoost

KvK: Utrecht, 30068414